• Trolletsllillebror

    Är det verkligen så vanligt att pappan sticker ??

    Satt och lyssnade på P4 för en tid tillbaka och hörde då en artist som blev intervjuad angående en ny låt han skulle släppa. Där radioprataren frågade vad låten handlade om. Då förklarade artisten att det inte var hans text. Utan en gammal dikt hans sambo skrev när hennes pappa övergav henne. Denna dikt tonsatte han sedan. Och jag har lyssnat på låten och reflektionerna jag fick var att fyfasen vilken tur jag haft som har två st föräldrar som brytt sig om

    Mig hela livet. Men jag fick ändå medlidande för den stackars sambon. Tror låten hette ?Tänder du stjärnorna?. Så jag undrar om det verkligen är så vanligt att mannen lämnar sitt/sina barn ??

  • Svar på tråden Är det verkligen så vanligt att pappan sticker ??
  • Griseknoen35

    Förstår att du egentligen med ditt inlägg bara gör reklam för låten. Och nej, låten är faktiskt inge bra, kunde inte ens lyssna klart. Känns väldigt falskt och gillade inte rösten eller texten alls.

  • OlgaElvira

    Jag tror/hoppas att det var något som var vanligare för något/några decennier sedan. Småbarnspappor idag är generellt sett mer involverad i sina barn. Det gör att de vid en separation kämpar mer med att se till att varannan vecka fungerar och prioriterar ofta barnen även om de etablerar en ny relation. Det stämmer på gruppnivå men det finns naturligtvis alltid undantag.

    Här på Familjeliv möter vi berättelser om när samarbetet mellan föräldrarna inte fungerar.

  • lövet2

    Jag tror inte det är så vanligt. Ändå råkade både jag och min granne ut för det. Vad är oddsen för det?


    19/9 kl 2135: Antal foruminlägg: 66666
  • Trolletsllillebror

    För det första Griseknoen35 så känner jag ej personen som sjunger eller något. Hörde som sagt det på Sveriges radio P4.

    Så någon reklam är det då inte. Jag blev bara lite nyfiken Om det verkligen är så vanligt idag precis som Olgaelvira skriver så trodde även jag att det var vanligare förr.

    Men tydligen så är det kanske inte det då om både grannen och du lövet2 har råkat ut för detta.

    Vad kan det bero på ?

  • Anonym (Nej)

    Nej, det är rätt ovanligt. I vissa kulturer är det aningens vanligare än andra, men det är fortfarande ovanligt oavsett.

Svar på tråden Är det verkligen så vanligt att pappan sticker ??