• Kaka83

    Glömde min son i affären! Har ni andra pappor gjort något liknande?

    Tja! Min fru är inte glad på mig just nu, och det kan jag förstå hehe. Jag var och handlade ensam för första gången med vår 4 månaders bebis. Skulle bara köpa lite mjölk, bröd, blöjor och sånt där i vår lilla mataffär där vi bor. Jag handlade som jag alltid gjort, betalade och packade matkassarna. Men när jag är på väg ut kommer jag på att något saknas...min son! Skyndade in igen och där låg han lugnt och snällt i barnvagnen och kollade upp på hyllorna med alla varor där jag tydligen lämnat honom... TUR att det gick bra, men när min fru frågade hur handlinengen gått kunde jag inte ljuga. Nu tror jag det dröjer innan jag får handla igen hehe! Har någon gjort något liknande när era barn var små?? Snälla säg att jag inte är ensam!Skrattande

  • Svar på tråden Glömde min son i affären! Har ni andra pappor gjort något liknande?
  • Anonym (Karl)

    Nej, jag har alltid fullt fokus på barnen speciellt de minsta.

    Du skrattar i din text men glöm inte att ett litet barn dog i bilen för ett par år sedan då pappan glömde lämna på förskolan, parkerade bilen i stekande sol och gick för att jobba.

    Fokus

  • Nonym

    Ett ex till mig blev frånkörd när de var på bilsemester i Tyskland när han var liten.. föräldrarna och storasyster kom flera kilometer på Autobahn innan de insåg att något saknades i bilen..

  • cosinus

    Ett barn som ligger i vagn är ju ganska harmlöst att glömma, det springer inte iväg och utsätter sig för fara. Har aldrig lyckats med det själv men följande:

    Åkt till dagis, öppnat bildörren, insett att bilen är tom för att mannen vabbar ungarna den dagen

    Åkt till jobbet, halvvägs skriker det äldre barnet och undrar varför vi inte kör till dagis

    Glömt barn i bil. Sonen var väl typ 6 år då, vi hade varit iväg på utflykt och för att få med en kompis extra så fick han åka bakåtvänt i lillaysters bilbarnstol. När vi kom hem stannade jag bara bilen och gick in, tog 20 min innan jag började fundera på var just den sonen var och då satt han kvar i bilen för han kunde inte spänna loss sig själv ur den typen av stol.

    Mannen har glömt barn på fritids (hämtat syskonen men glömt äldsta)

  • Anonym (Why)

    Varför skrattar du? Det är inte direkt nått roligt.

    Och nej jag har aldrig glömt nått av mina barn, tagit fel på tider och hämtat senare än sagt, men aldrig glömt barnen.

  • viseversa

    Nej jag glömmer inte mina barn. Dom är viktigare än matvarorna. Min mamma jobbade med att städa tåg innan hon gick i pension och dom hittade ett spädbarn på tåget. Någon hade alltså glömt sin lilla bebis på tåget men kommit ihåg alla väskor. Kan väl nämna att soc blev inblandade där.

  • Anonym (M)

    Nej du är inte ensam. En kompis glömde deras barn i affären. Jag har glömt hunden, flera gånger till och med.

  • Tecum

    Kan hända vem som helst, av oss män iaf. Det är otäckt och som någon skrev, fokus gäller!

  • annabellelee

    Jag är ganska tankspridd och livrädd att råka glömma ungen någonstans. Jag förutsätter (hoppas) att smileyn var lite stressreaktion från din sida och att du blivit varnad, och nu jobbar hårt på att inte glömma igen. Vi är många som verkligen måste kämpa för det!

  • annabellelee
    Tecum skrev 2018-09-20 19:28:34 följande:

    Kan hända vem som helst, av oss män iaf. Det är otäckt och som någon skrev, fokus gäller!


    Varför kan det hända er män mer?! Menar du verkligen att ni är lite dummare? Obs, det är en helt ärlig fråga, jag förstår verkligen inte.
Svar på tråden Glömde min son i affären! Har ni andra pappor gjort något liknande?