• Emy88

    Hjälp, vad är det för utslag?

    Utslagen kom snabbt nyss. Han har varit hänging och trött sista två dagarna. Vad kan det vara?

  • Svar på tråden Hjälp, vad är det för utslag?
  • EpicNurse

    Ser ut som allergi. Han ser blå ut om läpparna. Andas han ordentligt? Inte svullen i halsen/tungan?

    Ring kry!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Emy88

    [quote=79073308][quote-nick]EpicNurse skrev 2018-09-20 18:57:04 följande:[/quote-nick]Ser ut som allergi. Han ser blå ut om läpparna. Andas han ordentligt? Inte svullen i halsen/tungan?

    Ring kry!

    Tack för svar. Ser ut som nässelutslag när jag googlade det. Han hade fått microlax strax innan för förstoppning och tegretol (mot epilepsi, men den får han ju varje dag). Så jag tror att det kan ha varit en reaktion mot microlaxen, har fått tid på vårdcentralen imorgon. Han blev blå om läpparna men det försvann snabbt och han andades bra. Nu har utslagen också försvunnit men det tog några timmar.

  • Emy88
    Drottningen1970 skrev 2018-09-20 19:14:48 följande:

    Ser ut som nässelutslag


    Ja, när man googlar på nässelutslag så är det väldigt likt.
  • EpicNurse
    Emy88 skrev 2018-09-20 21:19:32 följande:

    [quote=79073308][quote-nick]EpicNurse skrev 2018-09-20 18:57:04 följande:[/quote-nick]Ser ut som allergi. Han ser blå ut om läpparna. Andas han ordentligt? Inte svullen i halsen/tungan?

    Ring kry!

    Tack för svar. Ser ut som nässelutslag när jag googlade det. Han hade fått microlax strax innan för förstoppning och tegretol (mot epilepsi, men den får han ju varje dag). Så jag tror att det kan ha varit en reaktion mot microlaxen, har fått tid på vårdcentralen imorgon. Han blev blå om läpparna men det försvann snabbt och han andades bra. Nu har utslagen också försvunnit men det tog några timmar.


    Usch då! Stackarn.

    Skönt att det gav med sig!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Hjälp, vad är det för utslag?