• Äldre 20 Sep 20:07
    3892 visningar
    5 svar
    5
    3892

    galen i Bubblor!

    Alltså jag hiver nog hem minst en stor flaska bubbelvatten, + pepsimax, om veckan, och det blir ju en massa pantande. Nu vill jag skaffa en sodastreem, men har alltid varit lite rädd för de där gaspatronerna, att den plötslig skall explodera?

    Har någon erfarenhet av en sådadan apparat av bra kvalitet? När man googlar verkar ju alla lika bra! Har aldrig haft en sådan. Men beroende av "Bubblor", ja.

  • Svar på tråden galen i Bubblor!
  • Äldre 20 Sep 21:16
    #1

    Vad gillar du mitt nick? :P

  • Äldre 20 Sep 23:23
    #2

    Ähh. Nå, men det verkar som om jag är den enda i landet, som inte har en sådan då.

  • Äldre 21 Sep 20:27
    #3

    Jag tror du kan välja vilken variant du vill och bli nöjd, det är förmodligen mest pris och design som skiljer, inte säkerhet. Sodastreamern (eller annat märke) ska ju bara öppna ventilen i på tronen och låta koldioxiden (kolsyran) strömma ner i flaskan. Rusta har stabilt bra pris på patronbyte.

  • Äldre 29 Sep 22:36
    #4

    Åhh, har inköpt en sån nu, och jag bara älskar den! Inte sodastram til märket, men otroligt bra. Glad att jag nu slipper dra hem tunga flaskor med bubbelvatten!

  • Äldre 9 Oct 06:59
    #5
    faren skrev 2018-09-20 20:07:23 följande:
    Alltså jag hiver nog hem minst en stor flaska bubbelvatten, + pepsimax, om veckan, och det blir ju en massa pantande. Nu vill jag skaffa en sodastreem, men har alltid varit lite rädd för de där gaspatronerna, att den plötslig skall explodera?

    Har någon erfarenhet av en sådadan apparat av bra kvalitet? När man googlar verkar ju alla lika bra! Har aldrig haft en sådan. Men beroende av "Bubblor", ja.

    Nu är det knappast kolsyretuberna som exploderar, utan att användaren inte förstår att det är ett bästföredatum på flaskorna.
    Och att dessa ska kasseras efter ett tag, och bytas ut mot nya.


    hur många meter var det?
Svar på tråden galen i Bubblor!