• Anonym (Olust­ig)
    Äldre 20 Sep 20:59
    1129 visningar
    7 svar
    7
    1129

    Olustkänsla av sängkläder.

    Hej,

    Har aldrig upplevt detta förut men känner mig konstigt olustig...handlar INTE om otrohet.

    Köpte begagnade sängkläder på blocket till spjälsängen, 5 set i en bunt(av samma säljare).

    Har alltid köpt mycket begagnat, alltifrån kläder till barnen till leksaker. Brukar nästan alltid känna mig nöjd.

    Sängkläderna jag köpt (skickat mot porto så såg dem ej innan annat än på bild) var dels i sämre skick än vad jag trodde, (något enstaka var fint) hade gulaktiga fläckar, (brrrr) noppor, något var delvis trasigt, ett typ ?hemsytt? och snett och vint...dom var alla ganska gamla och såg ut att vara använda av typ 10 barn. Såg mycket finare ut på bilden.

    Visst, man kan klaga....men den här OLUSTIGA känslan. Kan inte säga vad det är...föreställer mig att de använts på barnhem för 30 år sen där barnen farit illa. Eller att nåt värre hänt.

    Tror ni man kan känna på sig såna konstiga saker? Jag är som person väldigt inkännande och läser lätt andra människor, känner direkt om något är fel.

    Vi har ganska tight budget men kan verkligen inte bädda spjälsängen med dessa, inte ens med de fina. De hade en speciell lukt som inte försvunnit nu ens efter tvätt. Vågar inte säga till sambon, får nog slänga dem i smyg och köpa andra.

    Eller? Är jag löjlig? Fler som upplevt liknande? Vad kan det vara? Känns som jag överför något olustigt till vårt barn om jag bäddar med dom. Herregud, jag hör själv hur det låter, som om jag vore knäpp eller nåt. Men ni vet den där känslan när man är ute på kvällen och det är mörkt, och nånting inom en får en att välja en annan väg hem, man känner att det är något fel, att något skulle kunna hända annars?

  • Svar på tråden Olustkänsla av sängkläder.
  • Anonym (Rys)
    Äldre 20 Sep 23:34
    #1

    Jag tror jag anar hur du känner. Jag har fått liknande känsla av begagnade barnsängar. Det kan räcka med en bild för att känna olust.

    Då har inte skicket eller utseendet varit problemet utan bara en helt irrationell känsla av obehag. Jag har aldrig känt så för andra föremål och det gäller inte alla begagnade barnsängar.

  • Anonym (kvinn­a)
    Äldre 20 Sep 23:41
    #2

    Ja, gå på känslan. Du har inget att förlora på att gå på intuitionen. Jag hade slängt de sängkläderna.

  • Anonym (G)
    Äldre 21 Sep 12:46
    #3
    Anonym (Rys) skrev 2018-09-20 23:34:51 följande:
    Jag tror jag anar hur du känner. Jag har fått liknande känsla av begagnade barnsängar. Det kan räcka med en bild för att känna olust.

    Då har inte skicket eller utseendet varit problemet utan bara en helt irrationell känsla av obehag. Jag har aldrig känt så för andra föremål och det gäller inte alla begagnade barnsängar.
    Samma här
  • Anonym (Rys)
    Äldre 21 Sep 13:33
    #4
    Anonym (G) skrev 2018-09-21 12:46:43 följande:

    Samma här


    Intressant faktiskt.
  • Anonym (Olust­ig) Trådstartaren
    Äldre 21 Sep 21:00
    #5

    Har slängt dom nu. Berättade för sambon som höll med. Med tanke på skick och utseende gissade han på nåt barnhem, kanske i Ryssland. Han tänkte först ta dom till biltrasor men jag vill bara bli av med dom.

    Märklig känsla. Har som sagt köpt mycket begagnat och även sängkläder till spjälsäng tidigare men aldrig fått denna känsla. Nej, nu blir det nya sängkläder.

  • Anonym (kvinn­a)
    Äldre 22 Sep 00:19
    #6
    Anonym (Olustig) skrev 2018-09-21 21:00:46 följande:

    Har slängt dom nu. Berättade för sambon som höll med. Med tanke på skick och utseende gissade han på nåt barnhem, kanske i Ryssland. Han tänkte först ta dom till biltrasor men jag vill bara bli av med dom.

    Märklig känsla. Har som sagt köpt mycket begagnat och även sängkläder till spjälsäng tidigare men aldrig fått denna känsla. Nej, nu blir det nya sängkläder.


    Bra!
  • Anonym (Rys)
    Äldre 22 Sep 01:07
    #7
    Anonym (Olustig) skrev 2018-09-21 21:00:46 följande:

    Har slängt dom nu. Berättade för sambon som höll med. Med tanke på skick och utseende gissade han på nåt barnhem, kanske i Ryssland. Han tänkte först ta dom till biltrasor men jag vill bara bli av med dom.

    Märklig känsla. Har som sagt köpt mycket begagnat och även sängkläder till spjälsäng tidigare men aldrig fått denna känsla. Nej, nu blir det nya sängkläder.


    Synd att jag skickade våra flerdubbel-begagnade barnsängkläder tillbaka till återbruksbutiken för nån vecka sedan. Annars hade jag skickat dem till er. Tror inte det var något obehag lagrat i dem
Svar på tråden Olustkänsla av sängkläder.