• Anonym (Kvinna 38)

    Killarna frågar om jag är rakad. Normal fråga?

    Fungerar det verkligen såhär för er andra? Är aktiv på en av de stora dejtingsidorna och efter en sisådär fem mail händer det ibland att killen frågar om jag rakar fittan.

    Är det den typen av frågor man ska vänta sig på "nätet"?

  • Svar på tråden Killarna frågar om jag är rakad. Normal fråga?
  • CarinaL26

    På nätet finns massor av män med absolut noll koll på hur man för sig. Så tyvärr blir man inte förvånad när man hör sånt. Det enda man kan göra är att avbryta all kontakt på stört.

  • Anonym (Kvinna 38)
    CarinaL26 skrev 2018-09-20 23:28:38 följande:

    På nätet finns massor av män med absolut noll koll på hur man för sig. Så tyvärr blir man inte förvånad när man hör sånt. Det enda man kan göra är att avbryta all kontakt på stört.


    Kan vara män som annars verkar helt normala och vanligt trevliga som plötsligt kommer in på ämnet.

    "Sparar du hår eller är du helt rakad?"
  • Anonym (Kvinna)

    Det där är en form av sexinvit, han kollar av om du är med på att bara ha en sexrelation. Sortera bort alla som skriver sexuellt, släng de i papperskorgen alltså bryt kontakten (om du inte är ute efter något kortvarigt som bara har med sen att göra). Det finns många hundratals män på nätet som är ute efter att träffa någon att ha seriös relation med, de som vill hitta en livspartner skriver inte så helt enkelt.

  • Anonym (Kvinna 38)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-09-20 23:36:46 följande:

    Det där är en form av sexinvit, han kollar av om du är med på att bara ha en sexrelation. Sortera bort alla som skriver sexuellt, släng de i papperskorgen alltså bryt kontakten (om du inte är ute efter något kortvarigt som bara har med sen att göra). Det finns många hundratals män på nätet som är ute efter att träffa någon att ha seriös relation med, de som vill hitta en livspartner skriver inte så helt enkelt.


    Du har säkert rätt. Känns som vissa siter med kuken i handen och redo att börja runka till svaret.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Kvinna 38) skrev 2018-09-20 23:39:03 följande:

    Du har säkert rätt. Känns som vissa siter med kuken i handen och redo att börja runka till svaret.


    Tyvärr söker många enbart sex. Försök sålla bort dem så tidigt som möjligt, ta bara bort matchningen direkt. Ibland kan man läsa ut det mellan raderna direkt i profilen.
  • Pentra

    Ja, det är en normal fråga...iaf efter ett tag...så att man inte slösar tid i onödan på någon som är fundamentalt olik en själv. Det må finnas olika anledningar till att man tar bort könshåret, men, de som INTE gör det saknar oftast vissa väsentligheter; väsentligheter som könshårsfria människor vill hålla på gott avstånd, och det oavsett om det gäller KK-förhållande etc. eller ett livslångt förhållande. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Gunnar A 08

    Inte en normal fråga. En normal kille tar en tjej för hennes personlighet och om hon är rakad eller inte skall då inte spela någon roll.

  • villbusa
    Anonym (Kvinna 38) skrev 2018-09-20 23:25:44 följande:

    Fungerar det verkligen såhär för er andra? Är aktiv på en av de stora dejtingsidorna och efter en sisådär fem mail händer det ibland att killen frågar om jag rakar fittan.

    Är det den typen av frågor man ska vänta sig på "nätet"?


    Stora dejtingsidorna? Det finns ju lite olika inriktningar.... är det nån att flytta ihop med du söker... eller iaf någon form av seriöst förhållande? Själv har jag hållt till på lite hetare kontaktsajter o där är det en normal fråga...
  • Anonym (I)

    Du kan lätt välja bort oseriösa män om de beter sig så.

    Fråga om han har en kuk över 20 cm som svar.

  • Cunnilingus18

    Ja tyvärr finns det väldigt många desperata män på nätet. Men nej, den frågan är nog inte så normal att ställa efter ett par mail. Finns ju en hel del viktigare aspekter att ta reda på innan jag får säga så!

    Om du inte är inne på någon sexdejting eller oseriös sida då såklart.

  • Furti
    Anonym (Kvinna 38) skrev 2018-09-20 23:25:44 följande:

    Fungerar det verkligen såhär för er andra? Är aktiv på en av de stora dejtingsidorna och efter en sisådär fem mail händer det ibland att killen frågar om jag rakar fittan.

    Är det den typen av frågor man ska vänta sig på "nätet"?


    Jag är iofs inte tjej, men fick jag en sådan fråga skulle jag avbryta kontakten med det samma.
  • Anonym (Absolut)

    Om man finner hår avtändande är det klart att frågan är berättigad, det är ju mycket enklare att fråga och sedan avsluta om preferensen inte stämmer än att hamna i en intim situation och känna usch och fy.

  • Anonym (Kvinna 38)
    Anonym (I) skrev 2018-09-21 06:42:36 följande:

    Du kan lätt välja bort oseriösa män om de beter sig så.

    Fråga om han har en kuk över 20 cm som svar.


    Om jag förstått saken rätt vill de höra att jag är helrakad och det är jag alltid, men föredrar att den detaljen förblir hemlig tills det eventuellt blir dags för mig att ta av kläderna.

    Och om några av killarna som framför frågan istället betett sig normalt så hade det kunnat bli så.

    Synd för dem.
  • Monni1
    Pentra skrev 2018-09-21 02:20:44 följande:

    Ja, det är en normal fråga...iaf efter ett tag...så att man inte slösar tid i onödan på någon som är fundamentalt olik en själv. Det må finnas olika anledningar till att man tar bort könshåret, men, de som INTE gör det saknar oftast vissa väsentligheter; väsentligheter som könshårsfria människor vill hålla på gott avstånd, och det oavsett om det gäller KK-förhållande etc. eller ett livslångt förhållande. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Ja men i detta fallet är det för att de vill ligga och oftast inget mer. I en riktig relation kanske man rakar sig om partnern vill detta eller andra alternativ. Knappast "livsavgörande" om det rakas eller inte:)

    I vilket fall, då jag varit på olika dejtingsiter och fått frågan har målet varit sex för stunden för de som frågat. Dessutom oftast yngre
  • Anonym (Sicket folk)

    Skrev med en del tjejer när jag nätdejtade - var tydligen rätt vanligt att
    de ganska omgående - ibland t.o.m i första meddelandet fick frågor om
    rakning eller om de tog den i tvåan ofta med en s.k dick-pic bifogad.
    Vad är det för jävla snubbar som gör så??
    De drar ju fan skam över oss alla killar.  Inte så konstigt att de är singel kan man tycka .....

  • Anonym (Kvinna 38)
    Anonym (Sicket folk) skrev 2018-09-21 16:45:57 följande:

    Skrev med en del tjejer när jag nätdejtade - var tydligen rätt vanligt att

    de ganska omgående - ibland t.o.m i första meddelandet fick frågor om

    rakning eller om de tog den i tvåan ofta med en s.k dick-pic bifogad.

    Vad är det för jävla snubbar som gör så??

    De drar ju fan skam över oss alla killar.  Inte så konstigt att de är singel kan man tycka .....


    Kan ju fungera om de kommer kontakt med kvinna som också har endast en fungerande hjärncell.
  • Deacon
    Anonym (Kvinna 38) skrev 2018-09-21 17:08:45 följande:

    Kan ju fungera om de kommer kontakt med kvinna som också har endast en fungerande hjärncell.


    Nu smickrar du dem allt....
  • Anonym (WaxOnWaxOff)

    Normal, kanske inte, vanlig, ja. Jag har tagit mitt ansvar för att sålla bort såna ur genpoolen, gör du det samma.

    Synd för dem, då jag ju faktiskt är rätt välfriserad, men inte intresserad av personer som ser mig som ett, potentiellt hårigt, hål. Bye bye.

Svar på tråden Killarna frågar om jag är rakad. Normal fråga?