• Anonym (TS)

    Mitt ex bokar upp barnet på mina veckor

    Mitt ex tar kontakt med barnet och bokar upp saker när barnet är hos mig. Nu senast gällde det en helgaktivitet. Jag sa nej då vi var uppbokade på annat.

    Är det verkligen ok att hen kontaktar barnet istället för att fråga mig först?

    Barnet är 8 år.

    Jag tycker det här skapar onödiga konflikter. Jag vill vara tillmötesgående men jag vill planera mina helger själv.

    Någon som har tankar kring detta?

  • Svar på tråden Mitt ex bokar upp barnet på mina veckor
  • Anonym (Kim)

    Nej, det känns helgalet. Har ni ett umgängesschema? Hur ser det ut? Är det något speciellt hen bokar upp och har du någon tanke om varför?

  • Anonym (Kgkgzkgzkh)

    Nej, inte ok. Fråga honom hur han reagerat om du gjort motsvarande.

  • Shameless
    Tow2Mater skrev 2018-09-21 01:34:50 följande:

    Fult gjort av henne. Fråga henne hur hon reagerat om du gjort motsvarande.


  • Anonym (Kobi)

    Det tycker jag är fel! Ditt umgänge är ditt umgänge! Barnet behöver er båda. 8 är en känslig ålder.

  • SupersurasunkSara

    Nej, det är verkligen inte ok. När du sen säger nej framstår ju du som den tråkiga/elaka föräldern. 
    Säg ifrån, prata med barnet om att den andra föräldern får boka saker på sin helg med barnet, för när du är med barnet vill du göra saker med honom/henne, alt gör likadant själv tills den andra slutar. 

  • Anonym (TS)
    Anonym (Kim) skrev 2018-09-21 00:39:58 följande:

    Nej, det känns helgalet. Har ni ett umgängesschema? Hur ser det ut? Är det något speciellt hen bokar upp och har du någon tanke om varför?


    Tack för alla svar. Nej, vi har inte schema än men det ska upp i rätten nu. Vi delar 50%.

    Det är en sport barnet tränar.

    Föräldern skriver i ett sms ?NN tyckte verkligen om träningen häromdagen, och NN åker med mig till tävlingen på söndag?. På min helg alltså.
  • Anonym (s)
    Anonym (TS) skrev 2018-09-21 07:31:20 följande:
    Tack för alla svar. Nej, vi har inte schema än men det ska upp i rätten nu. Vi delar 50%.

    Det är en sport barnet tränar.

    Föräldern skriver i ett sms NN tyckte verkligen om träningen häromdagen, och NN åker med mig till tävlingen på söndag. På min helg alltså.
    Du får övertyga dig själv om att det är vad barnet vill. En åttaåring borde kunna ha en egen vilja. Om barnet sedan vill tävla på söndag så blir det ju ändå med dig som medföljande, eller hur? 

    OK, du hade planerat bio den dagen men barnet kanske hellre tävlar. Då kanske det rä lugnt för din skull?

    Den egentliga frågan är kanske att ditt ex i praktiken tagit din söndag med barnet ifrån dig?
Svar på tråden Mitt ex bokar upp barnet på mina veckor