• Anonym (Brr)
    Äldre 21 Sep 04:26
    802 visningar
    10 svar
    +1
    10
    802

    Någon mer som är rädd när det varnas för storm och åska?

    Någon mer som är rädd för storm och åska

    Blir ännu mer rädd när varenda tidning och nyheter varnar för knut!!!!

  • Svar på tråden Någon mer som är rädd när det varnas för storm och åska?
  • Anonym (Brr) Trådstartaren
    Äldre 21 Sep 09:59
    #1

    Tur man bor i Sverige iaf

  • Anonym (obeha­gligt)
    Äldre 21 Sep 10:01
    #2

    Nah det blir lite obehagligt.

  • Äldre 21 Sep 10:01
    #3

    Varför är du rädd för storm och åska?

  • Äldre 21 Sep 10:05
    #4

    Nej, inga såna tankar.

  • Anonym (Jonss­on)
    Äldre 21 Sep 10:15
    #5

    Nej, jag ser nästan fram emot det. Tycker att det är spännande. Sitta i soffan och både se och höra det mäktiga  skådespelet.

  • Anonym (Flyga­)
    Äldre 21 Sep 10:41
    #6

    Nej inte i vanliga fall, men jag ska flyga hem inatt och landa på Landvetter. Det känns väl sådär.

  • Anonym (A)
    Äldre 21 Sep 14:46
    #7

    Nej, det är jag inte.

  • Anonym (nej)
    Äldre 21 Sep 14:49
    #8
    Anonym (Brr) skrev 2018-09-21 04:26:09 följande:

    Någon mer som är rädd för storm och åska

    Blir ännu mer rädd när varenda tidning och nyheter varnar för knut!!!!


    Jag är inte ett dugg rädd för storm och åska. Det skulle jag vara om jag var på en båt eller i ett flygplan eller helt oskyddad ute i naturen. Men i mitt trygga hus mitt i ett tätbebyggt område, nej inte rädd alls. 

    Det värsta som kan hända där jag bor är att strömmen går och kanske att några grenar från träd ger sig av. Ett träd skulle ju kunna falla, men det känns så extremt osannolikt just där jag bor. Ett halvhögt äppelträd liksom. 

    Och om blixten slår ner i huset så har vi åskledare så inget händer då heller. 

    Om jag var så rädd av att läsa om storm och åska så skulle jag undvika att läsa om det. 
  • Anonym (Fisk)
    Äldre 21 Sep 14:57
    #9

    Ne, inte för själva stormen men hoppas allt på gården är kvar. Himla jobb att säkra allt, samt att det blir bökigt med hästarna.

  • Äldre 21 Sep 15:01
    #10

    Rädd är jag inte men kan känna obehag när åskan och blixtarna är precis in på knuten.Det är ju sådana otroliga naturkrafter. 
    Vet jag var på läger i mina unga år och då tog blixten en jätte-ek som var flera hundra år gammal, så kvar blev bara en liten stubbe...Så kan det gå;)

     


    Goodness me
Svar på tråden Någon mer som är rädd när det varnas för storm och åska?