• Anonym (..)

    Vad göra när man inte har hundvakt?

    Jag undrar vad man ska göra när man har hund och måste åka bort i några dagar men inte har några bekanta i närheten och inte vet vem som ska ta hand om hunden under tiden? Hunddagis är väl jättedyrt?

  • Svar på tråden Vad göra när man inte har hundvakt?
  • Dexter dot com
    Anonym (..) skrev 2018-09-21 04:48:18 följande:

    Jag undrar vad man ska göra när man har hund och måste åka bort i några dagar men inte har några bekanta i närheten och inte vet vem som ska ta hand om hunden under tiden? Hunddagis är väl jättedyrt?


    Personligen har jag "skolat" in hunden på pensionat innan för att hunden ska känna sig hemma där om jag akut måste ha hundvakt och mina vanliga hundvakter inte kan ta hunden. Planering är ju A och O när man har hund och visst kostar det men det har jag ju tagit med i planeringen. 
  • villbusa
    Anonym (..) skrev 2018-09-21 04:48:18 följande:

    Jag undrar vad man ska göra när man har hund och måste åka bort i några dagar men inte har några bekanta i närheten och inte vet vem som ska ta hand om hunden under tiden? Hunddagis är väl jättedyrt?


    Dåtiden har väl inte dygnet runt. Det är ett pensionat du får kolla med. Sånt man får planera för när man skaffar hund....

    Vi har nästan alltid hunden med eller är han hos släktingar..
  • Anonym (Omg)

    Man måste såklart ha en plan för dessa händelser INNAN man skaffar hund. Har man ingen hundvakt kan man INTE resa iväg såklart.

  • Anonym (..)
    Dexter dot com skrev 2018-09-21 05:08:13 följande:

    Personligen har jag "skolat" in hunden på pensionat innan för att hunden ska känna sig hemma där om jag akut måste ha hundvakt och mina vanliga hundvakter inte kan ta hunden. Planering är ju A och O när man har hund och visst kostar det men det har jag ju tagit med i planeringen. 


    Har precis skaffat hunden så vill att den ska bo in sig hos mig innan jag skolar in den någonstans för att va borta ett par dagar
  • Anonym (..)
    Anonym (Omg) skrev 2018-09-21 06:12:06 följande:

    Man måste såklart ha en plan för dessa händelser INNAN man skaffar hund. Har man ingen hundvakt kan man INTE resa iväg såklart.


    Det är en akutsituation som uppståt som gör att jag måste iväg
  • Drottningen1970
    Anonym (..) skrev 2018-09-21 06:18:23 följande:

    Har precis skaffat hunden så vill att den ska bo in sig hos mig innan jag skolar in den någonstans för att va borta ett par dagar


    I det läget skulle jag vända mig till hundens förra hem för hjälp.
  • Minimalen

    Du har precis skaffat hunden och vill inte skola in den någonstans men hade du haft någon hundvakt i närheten så hade du ändå varit tvungen att lämna bort den till vederbörande. Och hunddagis kan du ändå glömma då de inte har öppet dygnet runt. Pensionat eller att ta med hunden är det som gäller. Hunddagis har ofta dessutom kö.

  • Anonym (..)
    Drottningen1970 skrev 2018-09-21 06:45:53 följande:

    I det läget skulle jag vända mig till hundens förra hem för hjälp.


    Det går inte heller
  • Deceree1

    Jag hade frågat nån av mina släktingars barn/ungdom eller nån annan ungdom om nån ville bo hos mig ett par dagar och ta hand om hunden mot skälig betalning.

    Typ min systerdotter eller nån annan man litar på.

Svar på tråden Vad göra när man inte har hundvakt?