• Rikard

    Tips om Japan

    Planerar en resa till Japan och vill gärna ha tips.
    Vad ska man besöka, förutom Tokyo och Kyoto?
    Var hittar man de bästa varma baden?
    Andra tips I stort och smått?

  • Svar på tråden Tips om Japan
  • Aniiee

    När tänkte du åka?


    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Mongoliet

    Ha inte så höga förväntningar. Är du berest kanske inte Japan är så speciellt.

  • Rikard
    Mongoliet skrev 2018-09-21 15:35:54 följande:

    Ha inte så höga förväntningar. Är du berest kanske inte Japan är så speciellt.


    Tack, men jag får nog betecknas som tämligen berest.
    Har varit i Japan tidigare, så jag vet ganska väl vad jag har att vänta mig.
    Då besökte jag de obligatoriska stoppen: Tokyo, Kyoto, Nara, Kanazawa, Takayama, Hiroshima.
    Skulle gärna hitta något utöver detta. Gärna lite lantligt. Gärna något trevligt ställe med varma källor (inte Beppu, det ser ju ut som Disneyland med ånga om man bildgooglar).
  • Aniiee

    Koya-san är fint i Oktober. Lagom läskigt/atmosfäriskt också om man besöker Okunoin kyrkogård. En natt i en shukubo är obligatoriskt.

    En dag/övernattning i Nikko.

    Hokkaido behöver turister just nu. Sapporo. Japans Glas-rike Otaru. Asahikawa. Noboribetsu är känt för sina heta källor. Akan nationalpark Åker du tidigt i oktober så bör du ta en dag och besöka Marimo Matsuri, festivalen som startades för att bevara algsorten Marimo. Det pågår en massa annat kulturbetingat under festivalen också.


    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Rikard
    Aniiee skrev 2018-09-21 16:59:36 följande:

    Koya-san är fint i Oktober. Lagom läskigt/atmosfäriskt också om man besöker Okunoin kyrkogård. En natt i en shukubo är obligatoriskt.

    En dag/övernattning i Nikko.

    Hokkaido behöver turister just nu. Sapporo. Japans Glas-rike Otaru. Asahikawa. Noboribetsu är känt för sina heta källor. Akan nationalpark Åker du tidigt i oktober så bör du ta en dag och besöka Marimo Matsuri, festivalen som startades för att bevara algsorten Marimo. Det pågår en massa annat kulturbetingat under festivalen också.


    Stort tack! Nikko och Koya-san verkar fantastiska. Hokkaido tror jag ligger lite för avlägset denna gång.
    Är det något av templen i Koya-san du har egen erfarenhet av och kan rekommendera eller avråda ifrån?
Svar på tråden Tips om Japan