• Anonym (Fb)

    Vad gör ni på Facebook?

    Jag har ett antal vänner på Facebook som är inloggade där nästintill jämt. Varje gång jag loggar in är någon av dessa inloggad eller nyss har varit. Bara av nyfikenhet, vad gör ni hela tiden på Facebook? :)

  • Svar på tråden Vad gör ni på Facebook?
  • Fjäril kär

    Har man många flikar öppna samtidigt och online på flera sidor samtidigt så ser det ju ut som att man är aktiv fast man inte ens är på Facebook.

    Det är ju sällan någon aktivt loggar ut från Facebook, man öppnar ny flik istället.

  • Pripps Vichy

    Det enda är att jag kollar vänners statusar, kollar vad som skrivits i grupper jag är medlem i. Typ 10 minuter per dag. Annars bryr jag mig inte. Har börjat avpollettera facebook då jag tycker att det mest är meningslösa uppdateringar so inte tillför mig något särskilt personligen.

  • lövet2

    Jag spelar Candy Crush. Dessutom brukar jag lägga minst en kvart om dagen på #jagärhär.


    19/9 kl 2135: Antal foruminlägg: 66666
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Fb) skrev 2018-09-21 21:17:54 följande:

    Jag har ett antal vänner på Facebook som är inloggade där nästintill jämt. Varje gång jag loggar in är någon av dessa inloggad eller nyss har varit. Bara av nyfikenhet, vad gör ni hela tiden på Facebook? :)


    Bara för att det ser ut som om man är inloggad betyder det ju inte att man är där hela tiden. Jag sitter inte vid datorn alltid men jag har Facebook som startsida så är datorn igång är ju sidan öppen. 
  • Anonym (Anna)

    Jag läser artiklar på olika sidor och kollar forum, kanske loggar in 10 ggr per dag läser allt men sen blir man avbruten av annat så då fortsätter man läsa när man är inne igen

  • Mongoliet
    lövet2 skrev 2018-09-21 22:08:28 följande:

    Jag spelar Candy Crush. Dessutom brukar jag lägga minst en kvart om dagen på #jagärhär.


    Det var ett roligt inlägg som inte fick tillräckligt mycket uppskattning. Tycker inte att jag sett så mycket humor på Familjeliv annars.
  • Anonym (BB)

    Jag skriver väldigt mycket på messenger till kompisar och familj, så då ser det ju ut som om jag är online hela tiden. Använder jag själva Facebook-appen så scrollar jag snabbt igenom och läser andras statusar, nyheter och sidor jag följer. Ibland snokar man ju på någon också och kan hamna på någons kompis systers pojkväns mammas sida, haha! Deep in the shit alltså.. Men då är man riktigt uttråkad.

  • lövet2
    Mongoliet skrev 2018-09-22 06:07:57 följande:
    Det var ett roligt inlägg som inte fick tillräckligt mycket uppskattning. Tycker inte att jag sett så mycket humor på Familjeliv annars.
    Jag förstår inte riktigt var du ser humorn, men tack ändå!
    19/9 kl 2135: Antal foruminlägg: 66666
  • Mongoliet
    lövet2 skrev 2018-09-22 07:22:20 följande:

    Jag förstår inte riktigt var du ser humorn, men tack ändå!


    Fick mig att skratta igen eftersom jag trodde att ditt första inlägg var ett ironiskt inlägg. Nu läser jag din bio & fattar att du menade allvar. Fick mig att skratta igen.
  • Richi3

    Ställde mig samma fråga åt o för mig själv.. Det tog inte lång tid efter det att jag numera stängt ner fb, våga trotsa FB! Skönt känns det, jag bara satt där liksom, svårt att tänka nu på att det är något som saknas i mitt liv.. Men ironiskt nog började folk som då aldrig hört av sig tidigare "Varför är du aldrig inne länge" .. jaha tänkte jag, dom gjorde liksom samma sak och bara satt där.. Hmm jo så är det. 

  • Anonym (Fb)
    Fjäril kär skrev 2018-09-21 21:49:51 följande:

    Har man många flikar öppna samtidigt och online på flera sidor samtidigt så ser det ju ut som att man är aktiv fast man inte ens är på Facebook.

    Det är ju sällan någon aktivt loggar ut från Facebook, man öppnar ny flik istället.


    De flesta är väl inloggade via mobilen gissar jag? Vet inte hur det funkar då, men många är som sagt online igen efter bara ett par minuter sedan de stod som offline. Tror folk det hinner hända så mycket viktigt på dem minuter?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Fb) skrev 2018-09-22 16:08:50 följande:
    De flesta är väl inloggade via mobilen gissar jag? Vet inte hur det funkar då, men många är som sagt online igen efter bara ett par minuter sedan de stod som offline. Tror folk det hinner hända så mycket viktigt på dem minuter?
    Om man sitter i en budgivning eller diskussion hinner det hända mycket på några minuter.
  • Anonym (Fb)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-09-22 16:14:25 följande:

    Om man sitter i en budgivning eller diskussion hinner det hända mycket på några minuter.


    Jo det är ju sant, men pysslar dessa människor med det hela dagarna?
  • Physalis

    Spelar något spel medans jag kollar på någon YouTubevideo.

    Scrollar igenom min feed, kollar bilder mina vänner lagt upp eller statusar från de grupper jag följer.

    Ibland lägger jag upp någon egen bild.

    Kollar recensioner på nya företag eller butiker jag funderar på att använda.

    Ibland hittar jag events jag vill gå på eller blir inbjuden till något.

    Brukar mest kolla när jag inte har något annat för mig, t ex på bussen.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Vad gör ni på Facebook?