• JLES

    Gravid och spiral!

    Det här gäller inte ens mig utan jag satt bara och filosoferade nu och tänkte på det här med att bli gravid fast man har spiral.. Nu måste jag stilla min nyfikenhet för den håller på att bubbla över! VAD gör man med spiralen om man blir gravid? Låter man den sitta kvar? Drar man ut den? Kan den.. försvinna?!

    Googlade lite snabbt och då läste jag en massa blandat.. Men också att spiralen typ försvunnit in i moderkakan! Va! {#emotions_dlg.djavulsk}

    Någon kunnig (gärna med erfarenhet) som vill stilla min nyfikenhet, hihi? 

  • Svar på tråden Gravid och spiral!
  • JLES
    Anonym (Gyn) skrev 2018-09-22 00:02:05 följande:

    Du går och tar ut den


    Så att den lämnas kvar och sitter fast i moderkakan eller nåt när barnet föds är bara en myt, hahaha? :D 
  • Anonym (Gyn)

    Min kompis visste inte att hon var gravid förrän i månad 6. Hon fick föda en dödfödd son för spiralen hade borrat sig in i huvudet så nej, jag har svårt att tro att den lämnas kvar.

    Helt ärligt så vet jag inte men det mest logiska verkar ju vara att gå och ta ut den för den sitter ju i födelsekanalen ;)

  • JLES
    Anonym (Gyn) skrev 2018-09-22 07:41:29 följande:

    Min kompis visste inte att hon var gravid förrän i månad 6. Hon fick föda en dödfödd son för spiralen hade borrat sig in i huvudet så nej, jag har svårt att tro att den lämnas kvar.

    Helt ärligt så vet jag inte men det mest logiska verkar ju vara att gå och ta ut den för den sitter ju i födelsekanalen ;)


    Men guuud vad hemskt!!

    Aah, har läst så olika! Så konstiga funderingar men kunde inte låta bli, haha..
  • Anonym (Ellie)

    Man tar ut den. Jag har två vänner som blivit gravida med kopparspiral. Båda tog ut spiralen och båda födde friska barn. :)

  • JLES
    Anonym (Ellie) skrev 2018-09-23 15:46:57 följande:

    Man tar ut den. Jag har två vänner som blivit gravida med kopparspiral. Båda tog ut spiralen och båda födde friska barn. :)


    Vad bra!! :D Tycker det är coolt att det oftast går bra ändå :)
Svar på tråden Gravid och spiral!