• Anonym (Kaffedraken)

    Min katt har gått ner extremt mycket i vikt!

    Hej! Min katt har gått ner något extremt mycket i vikt dom senaste månaderna och jag har funderat på vad det kan ha att göra med. Vi har provat att maska av honom ett antal gånger utan något resultat vilket innebär att hans viktnedgång inte handlade om mask. Han är 12 pr gammal och jag undrar om någon kan ha en aning om vad som kan vara fel. Han äter som han ska och han har tillgång till mat dygnet runt. Hoppas bara på att det inte är något allvarligt fel med honom. Han har även börjat skrika extremt mycket på dagarna. Vet någon vad som kan vara fel?

  • Svar på tråden Min katt har gått ner extremt mycket i vikt!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Dags att besöka veterinären. Helst igår! 


    Äldre djur kan bli illa däran ruskigt fort om man inte håller efter. Jag skulle ringa direkt på måndag om det var min katt. 


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Åk till veterinären och gör en grundlig undersökning för både viktnedgång och att katten skriker är ju allvarligt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har en äldre katt som också gick ner mycket i vikt på kort tid. Det är ofta pga diabetes eller dåliga njurar, men i vårt fall berodde det på en mag- och tarminflammation som kräver medicinering och specialkost som inte innehåller kyckling. Ett veterinärbesök är tvunget, hoppas katten är försäkrad för bara undersökningarna gick på 5000 trots att vår katt har försäkring....

Svar på tråden Min katt har gått ner extremt mycket i vikt!