• Äldre 22 Sep 18:09
    5878 visningar
    26 svar
    26
    5878

    Hjälp, min inneboende drar hem främmande män.

    Hej! Jag har hittat en jättegullig tjej som är min inneboende. Problemet för mig uppdagades efter att hon flyttat in. Nämligen att hon dejtar väldigt aktivt. Hon drar hem olika män flera gånger i månaden. På natten. Jag har barn, och tycker det är obehagligt med främmande män i lägenheten, som kommer på kvällen/natten. Jag är behov av extra inkomsten från uthyrnigen. Men vet inte vad jag ska göra åt situationen. Vilka krav kan man ställa på en inneboende? Är jag nojjig? Vad ska jag göra? Hur lägger jag fram det. Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Hjälp, min inneboende drar hem främmande män.
  • Äldre 22 Sep 18:12
    #1

    Säg att du missa "endast bortamatcher" i kontraktet, eller så får hon flytta.

  • Anonym (..)
    Äldre 22 Sep 18:15
    #2

    Rent krasst så kan du inte göra något alls, det är hennes hem och så länge som du inte begränsar hennes rätt att ha besökare i kontraktet så har hon all rätt att släpa hem vem hon vill. Att hon själv inte ser olämpligheten i det (jag hade personligen skämts ögonen ur mig) tyder ju på att hon inte alls är en supergullig tjej utan är lite verklighetsfrånvänd. Du får helt enkelt säga upp henne och hitta en annan inneboende.

  • Thomas­W
    Äldre 22 Sep 18:39
    #3

    Säg att du inte tycker det funkar.

    Du har väl skrivit en uppsägningstid I kontraktet ?

    En månad ? Så finner du en annan inneboende.

  • Anonym (Tessa­)
    Äldre 22 Sep 18:45
    #4

    Hon gillar sex och det är inget fel i det. Det betyder iofs inte att du inte har rätt till dina känslor. Ta ett snack med henne. Säg som det är, att du tycker det känns otryggt.
    Det är även tryggare för henne att gå hem till killen. Om hon skulle råka på ett rötägg så är det lättare att identifiera honom i efterhand om hon vet var han bor. Det inser rötäggen också och därmed mindre risk att hon råkar riktigt illa ut.

  • Anonym (mmm)
    Äldre 22 Sep 18:55
    #5

    ditt hem, dina regler. Passar det inte får hon väl hitta ett annat boende. Man kan tycka att hon åtminstone skulle frågat innan första gången hon tänkte ta hem en nattgäst. 

  • Äldre 22 Sep 19:26
    #6

    Känns lite 50-tal att neka henne att ha "karlar på rummet". De flesta inneboende är singlar och då måste de ha rätt att dejta. Men ta ett snack med henne, kanske kan ni komma fram till en gemensam lösning.

  • Äldre 22 Sep 19:29
    #7
    Anonym (Tessa) skrev 2018-09-22 18:45:24 följande:
    Hon gillar sex och det är inget fel i det. Det betyder iofs inte att du inte har rätt till dina känslor. Ta ett snack med henne. Säg som det är, att du tycker det känns otryggt.
    Det är även tryggare för henne att gå hem till killen. Om hon skulle råka på ett rötägg så är det lättare att identifiera honom i efterhand om hon vet var han bor. Det inser rötäggen också och därmed mindre risk att hon råkar riktigt illa ut.
    Det är väl tryggare för henne att vara i en lägenhet där det finns en annan vuxen? Tror att hon tänker så, om han blir våldsam finns det någon som kan kalla på hjälp. 
  • Äldre 22 Sep 19:45
    #8

    Säg upp henne och skaffa en ny inneboende om hon inte slutar.

    Skulle bli galen om jag vore du. Aldrig att främmande karlar skulle fått komma och gå när jag har småbarn hemma.

  • Äldre 22 Sep 19:48
    #9
    Plattfoten skrev 2018-09-22 18:09:30 följande:

    Hej! Jag har hittat en jättegullig tjej som är min inneboende. Problemet för mig uppdagades efter att hon flyttat in. Nämligen att hon dejtar väldigt aktivt. Hon drar hem olika män flera gånger i månaden. På natten. Jag har barn, och tycker det är obehagligt med främmande män i lägenheten, som kommer på kvällen/natten. Jag är behov av extra inkomsten från uthyrnigen. Men vet inte vad jag ska göra åt situationen. Vilka krav kan man ställa på en inneboende? Är jag nojjig? Vad ska jag göra? Hur lägger jag fram det. Tacksam för svar.


    Du kan skriva in i kontraktet att inte dra hem folk mitt i natten. Du kan skriva som du vill. Vill de ha rummet accepterar de kraven.
  • Anonym (t)
    Äldre 22 Sep 21:43
    #10
    legomum skrev 2018-09-22 19:45:56 följande:

    Säg upp henne och skaffa en ny inneboende om hon inte slutar.

    Skulle bli galen om jag vore du. Aldrig att främmande karlar skulle fått komma och gå när jag har småbarn hemma.


    Håller med!
Svar på tråden Hjälp, min inneboende drar hem främmande män.