• FrökenLagerblad

    Hormonspiral - ont efter snart två veckor

    Hejsan!

    För snart två veckor sedan satte jag in en hormonspiral. Hade p-piller innan, inte bara som skydd men också för att dem misstänker endometrios. P-piller slutade hjälpa och dem ville prova hormonspiral. Jag hade inget emot att prova det.

    Själva isättningen var ju inte så bekväm men det gick. Kändes som min mensvärk innan p-piller. Så jag stod ut. Blödde första dagen och pyttelite andra, sen inget mer. Smärtan avtog men har varit till och från.

    Men idag fick jag så satans ont att jag låg och grät på soffan av smärta och, från råd av 1177 så fick vi bege oss till akuten.

    Blev hemskickad typ direkt eftersom värktabletterna jag tagit hade fungerat, så de trodde inte att det var akut. Väl hemma så har jag fortfarande ont, men inte sådär brutalt ont. Och såg med att jag fått bruna flytningar.

    På måndag ska jag ringa gyn, tyckte dem, eftersom jag ändå fått lovat en tid till gyn för att kolla endometrios. Hoppas bara allt är ok! Vill verkligen att det ska fungera med hormonspiralen...

    Vad är era erfarenheter?

  • Svar på tråden Hormonspiral - ont efter snart två veckor
  • Anonym (L)

    Hej!

    Kan den sitta lite fel eller påverkas den ev endomitros? Jag satte in hormonspiral i augusti. Klottade och blödde lite i början men ingen smärta alls har jag haft. Har ingen endomitros.

Svar på tråden Hormonspiral - ont efter snart två veckor