• Anonym (B)

    Hur gör jag?

    Är separerad från min dotters pappa sen ungefär 2 år. Han bor nu ca 60 mil ifrån oss och vi har delad vårdnad. Han vill inte ge mig ensam vårdnad trots att hon bor hos mig på heltid, de har fortfarande umgänge ca en gång i månaden samt lov i den mån det går. Jag börjar känna att det är ohållbart iom allt som skolan eller allt annat också där båda föräldrarnas underskrift krävs. Finns det något sätt man kan komma undan det faktum att båda föräldrarnas underskrift krävs trots gemensamvårdnad?

    Hennes pappa har emellanåt satt sig emot och vägrat skriva under papper, för att han kan och jag orkar bara inte behöva ha det så. Jag har inget behov av att utesluta honom från hennes liv på något sätt utan det är bara just det faktumet att det inte fungerar att allting ska godkännas av honom, ska skickas brev hit och dit och ibland är han inte medgörlig. Våran dotter är 7 år förövrigt.

  • Svar på tråden Hur gör jag?
  • MaryM

    Har du pratat med honom och sagt att du inte kommer försöka dra ner på deras umgänge?

    Gör han detta för att jäklas med dig?

    Är det lappar till skolan som är jobbigast? Jag vet att det är mycket att skriva på. Du kanske kan förklara situationen för skolan? Se om bara du kan skriva på?


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • TriC

    Säg till skolan att de får skicka likadana papper till båda föräldrarna. Sedan skriver ni under och skickar in var för sig. 

Svar på tråden Hur gör jag?