• Delilah2001

    Köpa vagn som man aldrig provkört?

    Ja det är ju ett litet helsike att det ska vara så svårt.

    Har varit i de butiker som finns här, och de har bara väldigt få syskonvagnar, Emmaljunga och Bugaboo typ. Har ju hittat flera vagnar som vi är intresserade av på nätet: Babyjogger, Mountain buggy, Carena, Beemoo, Phil & Ted mm.

    Visst, jag fattar att det säkert handlar om platsbrist och att de inte har möjlighet.

    Vågar man köpa en vagn på nätet utan att ha testat? Vi gjorde det förra gången, och det blev bra, men nu med syskonvagn är det så mycket mer som ska klaffa...

  • Svar på tråden Köpa vagn som man aldrig provkört?
  • ThomasW

    Åk dit vagnen står. Provkör med barn I.

    Nej ! Wish är ett dåligt alternativ.

  • Delilah2001
    ThomasW skrev 2018-09-23 12:07:17 följande:

    Åk dit vagnen står. Provkör med barn I.

    Nej ! Wish är ett dåligt alternativ.


    Fast det går ju dessvärre inte att provköra när de bara finns på nätbutiker.

    Nej, handlar inte på wish!
  • Delilah2001
    GAndrea skrev 2018-09-23 12:18:51 följande:

    Kolla blocket/Facebooks marketplace och kolla begagnade. Då kan du testa innan du köper.


    Det kan man ju göra, men känns lite taskigt dock :/
  • GAndrea
    Delilah2001 skrev 2018-09-23 12:25:34 följande:

    Det kan man ju göra, men känns lite taskigt dock :/


    Taskigt? Hur menar du? Jag har alltid skrivit och frågat direkt om vi får komma och testa och provköra och se om den passar oss. 1 av 4 stycken svarade nej han ville sälja den direkt. Men de andra svarade självklart :)
  • Delilah2001
    GAndrea skrev 2018-09-23 14:41:26 följande:

    Taskigt? Hur menar du? Jag har alltid skrivit och frågat direkt om vi får komma och testa och provköra och se om den passar oss. 1 av 4 stycken svarade nej han ville sälja den direkt. Men de andra svarade självklart :)


    Tänker att man ger säljaren falska förhoppningar om de tror att man är intresserad av att köpa deras vagn.

    Var så jag menade.
Svar på tråden Köpa vagn som man aldrig provkört?