• BlåFisk

    Vilken var din BÄSTA leksak som barn?

    Som rubriken...
    Vilken leksak var den du hade längst eller använde mest.
    Egna barn har beskrivir Bobbycar som den bästa och jag kan intyga att de hängde med i många år och kördes på konstiga platser.
    Jag fick prova hoppbollar som barn och hoppades flera år på att få en. Minns en kemi/fysik-låda från när jag var 12 år, som gav mig intresse som jag senare kände stor nytta med.

  • Svar på tråden Vilken var din BÄSTA leksak som barn?
  • Anonym (He-Man)

    He-Man-gubbar. Kan fortfarande se några avsnitt av tecknade tv-serien ibland. Tycker fortfarande, 37 år gammal, det är bra haha.

  • BlåFisk

    Lite oväntad, hehe. Får mig att tänka på brorsan som hade en lite ovanlig gubbe som var rätt stor. Typ maskulin robotgubbe som kunde skjuta saker. Han skulle helt klart placera den bland sina tre bästa, minst.

  • Aniiee

    Jag var aldrig intresserad av att äga leksaker på det sättet. Vi hade massor och jag lekte med dem men aldrig så att jag ville ha/önskade leksaker. För mig var det pussel, spel, böcker. pyssel och tv-spel som gällde.

    Förutom Lisa, då, om hon räknas som leksak....


    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • AnnaZL
    Aniiee skrev 2018-09-23 19:07:28 följande:

    Jag var aldrig intresserad av att äga leksaker på det sättet. Vi hade massor och jag lekte med dem men aldrig så att jag ville ha/önskade leksaker. För mig var det pussel, spel, böcker. pyssel och tv-spel som gällde.

    Förutom Lisa, då, om hon räknas som leksak....


    Vem/vad är Lisa?
  • Anonym (fittan)
    AnnaZL skrev 2018-09-23 19:14:08 följande:
    Vem/vad är Lisa?
    Fittan förmodar jag.
  • Anonym (Linda)

    Helt klart mina mjukisdjur. 

    Första favoriten var Bättergrisen (Mamma och pappa försökte köpa två till som reserv men jag det var bara originalet som dög och därav namnet) 

    Sedan kom björnen Brumme som jag (36år gammal) fortfarande ibland sover med när jag känner mig ensam.

    De spel som spelats mest under åren är Resan och Monopol

  • Aniiee
    AnnaZL skrev 2018-09-23 19:14:08 följande:
    Vem/vad är Lisa?
    Lisa är min rosa-vita mjukiskanin som min mamma sa till mormor att jag inte ville ha ändå så det var onödigt att slösa pengar på. Tji fick hon för jag har kvar kaninen nu, 30 år senare.

    Ska se om jag får upp en bild.


    Hmmm, första gången jag för en bild på sniskan. Äh...

    Dålig bild, dåligt ljus, hon behöver bada också =/. Kudden so hon sitter mot är faktiskt min egna babykudde från när jag var baby.
    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Aniiee
    Anonym (fittan) skrev 2018-09-23 19:23:31 följande:
    Fittan förmodar jag.
    Nej, självklart inte....... get your head out of the gutter.
    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • BlåFisk
    Aniiee skrev 2018-09-23 19:34:53 följande:
    Nej, självklart inte....... get your head out of the gutter.
    Får mig att tänka på barnens grejor från de tidiga åren <3
  • BlåFisk
    Aniiee skrev 2018-09-23 19:34:16 följande:
    Lisa är min rosa-vita mjukiskanin som min mamma sa till mormor att jag inte ville ha ändå så det var onödigt att slösa pengar på. Tji fick hon för jag har kvar kaninen nu, 30 år senare.

    Ska se om jag får upp en bild.

    Hmmm, första gången jag för en bild på sniskan. Äh...

    Dålig bild, dåligt ljus, hon behöver bada också =/. Kudden so hon sitter mot är faktiskt min egna babykudde från när jag var baby.
    Båda barnen har haft mjukisdjur som av någon anledning vart favoriten bland de andra mjukisarna. Vi skaffade reserver av båda fastän det inte var enkelt. Den ena hade en liten tygettikett med något produktnamn eller företagsnamn som vi kunde googla fram grossisten på och där få hjälp med att hitta återförsäljare om jag minns rätt.
Svar på tråden Vilken var din BÄSTA leksak som barn?