• Masen1984

    Hur hade ni reagerat?

    Hej! Tänkte försöka hålla det kortfattat, önskar gärna ha svar på hur ni hade reagerat och tänkt.

    Jag och sambon jobbar båda skift. I helg var det hennes tur att ha jobbhelg. Man jobbar då 07.30 till 17.30, alltså 10 timmar. Vi har en dotter på 2 år som lägger sig vid 19.30 cirka. Det ger en enbart två timmar med henne den dagen man jobbar helg. När jag jobbar så försöker jag alltid göra det absolut bästa utav dom två timmarna. Leker och busar och är glad eftersom jag varit borta hela dagen.

    Till saken så när sambon kommer hem så sätter hon sig i soffan med telefonen och man märker att hon inte är glad att vara hemma. Jag och dottern hade tidigare lagat middag som vi sparat. Sambon uttrycker sig att hon är vrålhungrig, varav jag säger att det finns mat i kylskåpet. Får till svar att det är hon inte alls sugen på. Sitter istället kvar i soffan med telefonen. Jag gör i ordning dottern för natten, ger henne kvällsfika, pyjamasbyte och borstar tänderna allt medans sambon sitter kvar i soffan. Jag hade under dagen städat, dammsugat och kört igenom en smutstvätt men det märktes inte av.

    Nästa dag fortsätter det på samma vis. Vi stiger upp och jag ger dottern frukost medans hon sitter i soffan med telefonen. Så rullar det på i samma stil resten av dagen. Vad hade ni tyckt om ni var i mina skor?

    Mvh

  • Svar på tråden Hur hade ni reagerat?
  • lo

    Ge henne tid jag tror hon är helt slut! De var ombytta roller mellan mig och min sno när barnen var små jag var hemma han jobbade. Men två barn på under två tog nästan knäcken av mig sen började jag jobba och var bara trött sur grinig hela tiden.

    Gör så att du låter henne vara. Men möt henne när du lagt dottered lite närhet kram och sen mys i soffan.

    Hon kommer vara dig så tacksam när hon ser tillbaka på tiden. Fråga henne om hon behöver vila och säg att du gärna tar er dotterem att hon kan komma och säga godnatt.

    Denna tiden på helgen är en bråkdel av hela dottern liv. De spelar ingen roll så ni får du vara lite man och vara den duktiga. Hon behöver varva ner och går du på henne och erat förhållande inte är starkt nog så kommer hon känna sig trängd oförstådd och distanserad till dig.

    Jag har gått igen de. Resultatet var att jag separerade. Hade jag inte kännt mig helt slut och ensamast i världen så hade jag kanske inre gjort de. Men bråk i detta läget gör de bara värre.

    Påpeka Inget utan var vuxen. Ta ditt ansvar nu. De kommer komma tillfällen senare i ert förhållande där hon kommer vara den starka.

    Lycka till och massa kärlek till er <3

Svar på tråden Hur hade ni reagerat?