• Fritidsmamman

    Vad kostar era barns fritidsaktiviteter?

    Det vore intressant att se vad folk lägger på barnens aktiviteter.

    - Terminsavgift/årsavgift?

    - Utrustning?

    - Ev. läger?

  • Svar på tråden Vad kostar era barns fritidsaktiviteter?
  • Fiiee

    Dotter ca 5000 kr/ månaden. Egen häst som hon tävlingsrider med i princip varje helg.

    Son. Ca 1000/år. Fotboll och basket.

  • Fjäril kär

    Barn och ungdomsverksamhet i kyrkan. Gruppen fortsätter ända upp till konfirmation. Alla aktiviteter och läger är gratis.

  • K med lilla E

    Jag och min dotter går på Friskis och svettis två ggr i veckan. Kostar för henne 120 kr / månad.

  • Erica94

    Har en 4,5 åring, betalar 1000kr/termin för gymnastik.

    Ca 1000kr för kläder, skor och flaska.

    Tycker det känns rimligt, jag värdesätter fritidsaktiviteter högt och hade absolut betalat mer.

  • Erica94

    Har en 4,5 åring, betalar 1000kr/termin för gymnastik.

    Ca 1000kr för kläder, skor och flaska.

    Tycker det känns rimligt, jag värdesätter fritidsaktiviteter högt och hade absolut betalat mer.

  • Fritidsmamman
    K med lilla E skrev 2018-09-24 09:43:56 följande:

    Jag och min dotter går på Friskis och svettis två ggr i veckan. Kostar för henne 120 kr / månad.


    Det här lät kul!

    Vad får man göra där? Heter "kursen" ngt särskilt (typ "förälder och barn" eller liknande?).
  • brallison

    Det är rätt så dyrt för min dotter, verkar som:
    Spelar fiol 2 ggr i veckan (225:-/gång) Plus själva fiolen kostade ca 1500 kr för 2 år sedan (tredje året som hon spelar).
    I år kör hon simskola 1800 kr/termin och självförsvar 2000 kr/termin. I princip inga pengar för utrustning här - baddräkt och handduk finns och vanliga träningskläder.

  • brallison

    Glömde skriva - vi har råd med det, så jag tycker att dessa grejer är viktiga (musik är hennes inspiration, så det är totalt hennes val), simning och självförsvar är egentligen livsviktiga färdigheter i dagens samhälle, så vi ville inte snåla på dessa.

Svar på tråden Vad kostar era barns fritidsaktiviteter?