• brallison

    Skor till självförsvar (barn)

    Hej!
    Min dotter har precis börjat med krav maga (endast för självförsvarets skull - inga tävlingar) och jag vet inte hur länge hon ska hålla på med det (kanske hoppar av redan nästa termin). Hon tränar tillsammans med sin pappa (det är barn och förälder tränning) och under två sista tillfälle både hon och pappa råkade skada sina stora tår. Så jag tänkte att skaffa för henne sådana speciella skor typ som brottar-/boxningsskor. Min man har sådana sen tidigare, så det är inga problem för honom, men hon behöver köpa. Helst vill jag inte köpa nya, då de som jag kunde hitta kostar fr o m 500 kr! Hon är ju bara 8 år, så fötterna växer snabbt. Jag undrar om nån kan tipsa om en webbsida där man kan hitta nåt sånt begagnat.
    Och en fråga till - hon har sådana här simskor (som man använder när man går på steniga stränder) - skulle sådana skor passa för träningen eller blir sulan för "spickig"?

  • Svar på tråden Skor till självförsvar (barn)
  • Rabarbapuppa

    Egentligen hoppas jag nästan på att det inte går att köpa begagnade boxningsskor för barn. Ungefär den sista sporten jag skulle sätta mitt barn i. 
    Men annars har du rätt, boxningsskor (nya) är ganska dyrt, ca 5-600 upp till över 1000 kr. 

    Jag skulle råda dig till att titta efter skor till Budo. Tror det skulle fungera bra för en 8-åring. Vet inte vad för storlek hon har men länkar till ett exempel, det handlar om lite mindre pengar i alla fall. 

    budofitness.se/budo-nord-sko-olympia-svart.html

    Badskor är inget vidare, de är av gummi och träs bara på, och har en märklig sula som ska fungera på sten och klippor. Jag rekommenderar inte det till något annat än just bad vid klippor. 

    /Puppa

Svar på tråden Skor till självförsvar (barn)