• aztec

    Strunta i a-kassa - vad förlorar jag på det?

    Hej, 
    Jag jobbar deltid och stämplar upp resterande tid. Jobbar olika varje vecka och ja, jag vet inte om det är värt huvudvärken med att hålla på med a-kassan och arbetsförmedlingen varje månad. Jag behöver inte pengarna egentligen utan jag har bara fått för mig att tex min SGI sjunker, FP, pension? Om jag skulle bli av med jobbet har jag rätt till a-kassa då osv... 

    Så någon kunnig som kan sammanställa lite kort vad jag förlorar om jag avskriver mig från arbetsförmedlingen och inte stämplar mera? :)

  • Svar på tråden Strunta i a-kassa - vad förlorar jag på det?
  • aztec
    Bibbidi skrev 2018-09-24 19:12:35 följande:

    Den dag du då inte blir inringd mer / har något jobb är du tacksam för a-kassan.


    Jo jag vet. Men mina dagar går åt så den dagen de är slut är det väl samma sak?

    Hur "tjänar man ihop" nya dagar?

    Som sagt, jag jobbar inte för pengarna. Men just SGI'n är inget jag vill riskera, man vet aldrig vad som händer imorgon. Men större chans att jag får ett nytt jobb fortare än om jag skulle bli "sjuk" x tid
  • Bibbidi
    aztec skrev 2018-09-24 19:17:21 följande:

    Jo jag vet. Men mina dagar går åt så den dagen de är slut är det väl samma sak?

    Hur "tjänar man ihop" nya dagar?

    Som sagt, jag jobbar inte för pengarna. Men just SGI'n är inget jag vill riskera, man vet aldrig vad som händer imorgon. Men större chans att jag får ett nytt jobb fortare än om jag skulle bli "sjuk" x tid


    Hm.... jag vet faktiskt inte riktigt. Jag hittade bara det här www.a-kassa.se/vanliga-fr%C3%A5gor/ers%C3%A4ttning-a-kassa-efter-300-dagar

    Försäkringskassan borde veta?
  • Jemp

    SGI och fp sjunker om du inte är inskriven på arbetsförmedlingen ja (förutsatt att du har en högre SGI att skydda då).

Svar på tråden Strunta i a-kassa - vad förlorar jag på det?