• YKY

    Erfarenhet av Icas gravidförsäkring?

    Hej!

    Finns det någon som haft Icas gravidförsäkring och som kan dela med sig av sina erfarenheter?

    När jag och min sambo jämför så fastnade vi för den. Jag är inte intresserad av erfarenheter från andra försäkringsbolag.

  • Svar på tråden Erfarenhet av Icas gravidförsäkring?
  • Amla07

    Jag personligen tycker att gravidförsäkring är jordens mest onödiga produkt, kan inte fatta att någon köper det. En barnförsäkring när barnet är fött har jag möjligen lite större förståelse för. Har två barn. Noll gravidförsäkring. Noll andningslarm. Noll övervakningskameror. 100% närvarande och trygg förälder däremot.

  • Frips

    Jag arbetar med försäkringar och skulle rekommendera att teckna försäkring hos Trygg-Hansa eller Skandia som är ledande på marknaden avseende just barnförsäkring. De toppar listan varje år som bästa bolag och deras hantering vid olycksfall etc är bra och smidig för föräldrarna. Jag har själv tecknat gravidförsäkring + hos Trygg-Hansa där premien för denna försäkring sedan dras av från premien för barnförsäkringen när man tecknar vidare från just gravidförsäkring till barnförsäkring (OBS superviktigt att du tecknar vidare när barnet är fött då det inte automatiskt går över till en barnförsäkring utan enbart är ett skydd de första 6 månaderna efter födseln). Lycka till i graviditeten och kommande barn! 

Svar på tråden Erfarenhet av Icas gravidförsäkring?