• Äldre 25 Sep 22:13
    10876 visningar
    10 svar
    10
    10876

    Saknar godis-mixpåsarna

    Är det bara jag som är så där lagom nostalgiskt längtande efter de gamla mix-päsarna som fanns once upon the 80s-90s? Kanske även tidigare/senare.... De jag minns är Palle Kuling, som väl bara hade gods från Fazer (?), Disney-påsen som hade i alla fall en chokladbit med en disneyfigur i vit choklad, och Tom&Jerry som jag inte vet vad den innehöll för den köpte vi aldrig.

    Nu finns någon trist "Favorit-mix" som jag köpte idag i ren desperation för att jag var sugen på chupa chup-klubba...... Till min smärre förvåning var det faktiskt både marabouchoklad, skittles och jenka-tuggummi i påsen....


    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Svar på tråden Saknar godis-mixpåsarna
  • Äldre 25 Sep 22:21
    #1

    Tom och Jerry har bytt namn till Kalaspatrullen. Skedde för kanske 1 1/2 år sen.

  • Äldre 25 Sep 22:29
    #2

    Haribo har flera olika mix-påsar

  • Äldre 25 Sep 22:34
    #3
    Minimalen skrev 2018-09-25 22:21:59 följande:

    Tom och Jerry har bytt namn till Kalaspatrullen. Skedde för kanske 1 1/2 år sen.


    Coolt
    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Äldre 25 Sep 22:35
    #4
    Fjäril kär skrev 2018-09-25 22:29:34 följande:

    Haribo har flera olika mix-påsar


    Jasså? Inte sett. Inte sånt som jag pratar om i alla fall.
    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Äldre 26 Sep 19:14
    #5

    Tror det finns en som heter lördagsgodis.


    Korrekturläser som en kratta
  • Äldre 26 Sep 19:24
    #6
    Physalis skrev 2018-09-26 19:14:19 följande:

    Tror det finns en som heter lördagsgodis.


    Jag ska se om jag hittar den nästa gång =)
    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Äldre 26 Sep 20:50
    #7

    Finns en som heter något med kalas(påse?). Den får min son på varenda kalas.. kostar ca 13-14 kr i butik, innehåller en zoo ask, fruxo ask, en klubba, zoo/fruxo/Pim-Pim brukar de va. En liten påse ahlgrens bilar, gott och blandat och något mer litet. Jäkla rimligt egentligen :D KANON att köpa ibland till lördagsgodis. Så brukar sonen och bonusen i samma ålder dela på en sådan!

  • neverp­reggo
    Äldre 26 Sep 22:35
    #8

    Tusan också! Nu tänker jag bara på Palle Kulings tablettaskar...

  • Äldre 26 Sep 23:37
    #9
    Aniiee skrev 2018-09-25 22:13:49 följande:

    Är det bara jag som är så där lagom nostalgiskt längtande efter de gamla mix-päsarna som fanns once upon the 80s-90s? Kanske även tidigare/senare.... De jag minns är Palle Kuling, som väl bara hade gods från Fazer (?), Disney-påsen som hade i alla fall en chokladbit med en disneyfigur i vit choklad, och Tom&Jerry som jag inte vet vad den innehöll för den köpte vi aldrig.

    Nu finns någon trist "Favorit-mix" som jag köpte idag i ren desperation för att jag var sugen på chupa chup-klubba...... Till min smärre förvåning var det faktiskt både marabouchoklad, skittles och jenka-tuggummi i påsen....


    Nej, jag saknar inte dessa, jag tycker inte de är bättre än de som finns nu.

    Jag har aldrig köpt de du räknar upp, då de alltid haft ett relativt högt pris jämfört med innehållsvikten.

    Jag saknar däremot den ursprungliga Salt & blandat, den ursprungliga Bridgeblandningen och den gamla kexchokladen (i metallfolie).

  • Nympha­ea
    Äldre 27 Sep 18:42
    #10
    Tom Araya skrev 2018-09-26 23:37:21 följande:

    Jag saknar däremot den ursprungliga Salt & blandat, den ursprungliga Bridgeblandningen och den gamla kexchokladen (i metallfolie).


    Åhh, den gamla kexchokladen Hjärta Av någon anledning SÅ värd den isande känslan när man råkar bita i en bit folie med amalgamfyllningen (Gammal?)
Svar på tråden Saknar godis-mixpåsarna