• Anonym (Minimini)

    Ska jag berätta att jag är kort?

    Hejsan!

    Som rubriken lyder så ska jag på en dejt imon med en som jag träffat via tinder! Är fett nervös, vi har haft rätt bra konversationer via tinder men även på sms under nån vecka.

    Men jag är väl lite rädd för att han ska bli besviken eller nåt...

    Jag är rätt så kort (1.62) och undrar om ni tycker att jag ska "förvarna" honom om detta eller om det inte spelar någon roll?

    Och sen vill jag ha lite av era bästa första-dejten tips!

  • Svar på tråden Ska jag berätta att jag är kort?
  • Anonym (...)

    162 är inte kort, så det tycker jag är onödigt.

  • Mongoliet

    Att du är 162 behöver du inte säga men om hade varit 180 eller mer hade jag gärna vetat det & nog avstyrt det. 162 är perfekt

  • Anonym (Haha)

    Haha va? Jag är 163 cm och det har aldrig setts som ngt negativt av ngn man jag träffat. Snarare positivt att jag är liten och behändig! :)

  • Mongoliet
    Anonym (Haha) skrev 2018-09-26 06:10:53 följande:

    Haha va? Jag är 163 cm och det har aldrig setts som ngt negativt av ngn man jag träffat. Snarare positivt att jag är liten och behändig! :)


    Ni 160-165 är ju perfekta & jag är 182. Önskar bli kär i någon i den sizen.
  • Bibbidi

    Förvarna för vadå? Du är inte onormalt kort utan runt där de flesta är. 


     


    Det är bara i ditt egna huvud ditt komplex sitter. Du ska absolut inte kontakta honom om detta då det inte finns något att kontakta honom för. Det är som att någon kontaktar en och säger "bara så du vet.... jag är blond" och sedan dyker upp och är brunhårig. Vad ska man göra då? Tänka "okeeeeeeeeeej..........." och klia sig på huvudet? Nej nej nej. Försök släppa det här, inse att du inte är onormal alls utan bara har komplex och försök njuta av din dejt istället.

  • CitronTulo

    Är du tjej eller kille??

    Om du är tjej så är ju en fullkomligt normal längd! Skulle inte kalla det extremt om du är kille heller faktiskt..

    Vet du hur lång han är?

    Att förvarna skulle för mig tyda på att du har komplex och skäms över din längd, så tycker inte du behöver säga något om det!

    Och OM han sen inte skulle vilja ha någon mer dejt så behöver inte det heller betyda att det har något med din längd att göra! Och skulle han ändå hänga upp sig på att du är 1,62 och tycka att det är för kort så är det ju inte något att göra något åt ändå, antar att du är så pass gammal så att du inte kommer att växa..

  • erikaABC

    Är detta en av alla dessa "kort tjej"-trådar?
    Nej du behöver inte förvarna om din längd, Den är normal.

Svar på tråden Ska jag berätta att jag är kort?