• tilde72

    Inte åtsittande byxor!

    Dottern på 8 år vill inte ha åtsittande byxor eller jeans. Det är helt enkelt riktigt svårt att hitta byxor till henne. De flesta sitter väldigt åtsmitande nu för tiden och det ska vara smal figur till det. Behöver brallor som hon kan ha till vardags och i skolan. Har ni tips så tar jag tacksamt emot det!

  • Svar på tråden Inte åtsittande byxor!
  • Mimosa86

    Killavdelningen. Tyvärr. Jag ville inte att min lilla tjej skulle ha shorts som nästan visade baken så då fick jag lov att handla på pojkavdelningen där shortsen var betydligt längre än flickshortsen... fruktansvärt.. och svårt att hitta sköna byxor till flickor...

  • tilde72
    Mimosa86 skrev 2018-09-26 23:46:08 följande:

    Killavdelningen. Tyvärr. Jag ville inte att min lilla tjej skulle ha shorts som nästan visade baken så då fick jag lov att handla på pojkavdelningen där shortsen var betydligt längre än flickshortsen... fruktansvärt.. och svårt att hitta sköna byxor till flickor...


    Tack för svar. Låter ju helt galet. Ja vad gör man...
  • Anonym (A)

    Bonprix har ett 3-pack byxor/jeans i olika färgkombinationer. De hittad lättast under pojkkläder stora storlekar en finns i olika bredder. Rekommenderas!

  • cosinus

    Säger också killavdelningen. 

    Har gjort motsatt i många år till mina väldigt tunna killar, de har fått ha jeans från tjejsidan för att de byxorna helt enkelt är smalare.

    Sen är det ju olika på modeller. T ex polarns jeans upplever jag som mer rymliga än t ex kappahls. 

  • tilde72
    Anonym (A) skrev 2018-09-27 07:48:20 följande:

    Bonprix har ett 3-pack byxor/jeans i olika färgkombinationer. De hittad lättast under pojkkläder stora storlekar en finns i olika bredder. Rekommenderas!


    Tusen tack! Ser byxorna i 3-pack från Bonprix! Normal, vid eller extra vidd... Vilka har du testat på dina barn?
  • tilde72
    Duckan skrev 2018-09-27 09:36:12 följande:

    Vår tjej vägrade också jeans i den åldern. Funkar det med tajts? Finns ju många modeller som är lite tjockare i tyget. Sen har du såna här, som är mjuka:
    https://www.lindex.com/se/barn/flick-128-170-cl/nederdelar/7769610/Loose-byxa-i-viskos/


    Tack! Hittade dessa byxor igår på Lindex som du skickat bild på. Dottern gillar dem. Tights funkar sådär. Lindex har några tights som är med mjuk insida som hon har.
  • Anonym (Killavdelningen!)

    Vi köper bara byxor på killavdelningen till våra döttrar. Mycket bättre passform som sotter bekvämt och gör att de faktiskt kan röra sig.

    (Förstår inte varför byxor till småtjejer ska vara så vansinnigt tajta. De är ju barn som ska kunna leka. Och shorts går ju inte att köpa på tjejavdelningen. De finns i stort sett enbart troskorta modeller med obekväma spetskanter och liknande. Vanvett. Egentligen borde de helt skrota könsindelningen på barnavdelningarna.)

  • Alexi

    Min snart tioåring går alltid i tjocka tights/leggings på vintern. De är kraftiga nog att leka i men ändå mjuka och sköna.

  • Anonym (A)
    tilde72 skrev 2018-09-27 10:13:01 följande:

    Tusen tack! Ser byxorna i 3-pack från Bonprix! Normal, vid eller extra vidd... Vilka har du testat på dina barn?


    Till min rundis har jag köpt vida (då blir de rejält rymliga). Svarta+blå jeans plus grå beige.
Svar på tråden Inte åtsittande byxor!