• Majsan78

    Min oro och ångest förstör mitt liv!

    Hej! Jag hoppas kunna få lite svar och förhoppning nu när allt är mörkt å trist. Jag har i många år lidit av ångest och har ätit Cipralex i många år, men när jag väntade barn för 1 år sedan så slutade jag med dom och mådde såååå bra. Nu har ångesten och oron kommit tillbaka och med en jäkla kraft och har haft ett par panikattacker. Försökte stå ut, men till slut orkade jag inte längre så gick till vårdcentralen och fick Sertalin Mylan utskrivet och har ätit detta i 7 dagar nu och jag vet att detta tar tid, men just nu märker jag inget utan allt är just nu bara mörkt. Jag vill ha tillbaka mitt liv!! Någon som är eller har varit i samma situation och som sedan började må bra igen när medicinen började hjälpa??

    Hoppas det finns någon därute som kan peppa mig :)

  • Svar på tråden Min oro och ångest förstör mitt liv!
  • Fillibom

    Med den typ av medicin blir stämningsläget alltid värre under de första veckorna innan det vänder. Försök stå ut två veckor till, mår du fortfarande dåligt då får du boka ny läkartid för att kanske byta medicin.

  • Majsan78

    Jag vet att det blir värre innan det blir bättre, men känns fruktansvärt just nu och vill bara må bra igen...känns som att man är på botten igen. Men efter regn kommer sol så hoppas det blir mycket sol för mig. Läste att det kan ge effekt efter 14 dagar så jag har hoppet uppe att det vänder om några dagar.

Svar på tråden Min oro och ångest förstör mitt liv!