• Äldre 27 Sep 17:57
    1190 visningar
    2 svar
    2
    1190

    Blödning - VUL - Mindre foster än beräknat

    Såhär är det. Jag är i V 7+2

    Lördag och söndag hade jag bruna flytningar med små ?snorkråke klumpar? inte många, inte stora alls. Fortsatte till måndag kväll med ljusbruna flytningar, sen inget. Men igår på morgonen så fick jag en blödning som var klarröd men helt utan klumpar och det kom endast en gång på pappret som blev iprincip fyllt. Sedan inget mer.

    Fick idag fara på ett VUL, där hon sa att fostret ser väldigt litet ut, typ V5-6. Men vi såg helt klart något svart pulserande som vi tänker kan vara hjärtat. Jag hade inte heller någon pågående blödning.

    Frågan följer. Kan endast ha blivit gravid efter sex den 25e augusti, så någon dag hit och dit. Är det normalt? Har någon upplevt liknande där det INTE var missfall.

    Har en ny bokad vul om tre veckor, men är lite orolig.

  • Svar på tråden Blödning - VUL - Mindre foster än beräknat
  • Anonym (Mimmi­)
    Äldre 27 Sep 18:01
    #1

    Vet inte om det är till någon hjälp, men jag blev flyttad en vecka, från vecka 8 till vecka 7.

    Jag vet när jag blev gravid, men fostrets storlek motsvarade att jag skulle blivit gravid en vecka senare.

  • Äldre 27 Sep 20:22
    #2

    Mitt har varit 8 dagar mindre än beräknat hela tiden, från första VUL i vecka 9, har gjort IVF så datumet stämmer. Fick info på ett ultraljud att upp till 12 dagar mindre anses som normalt. Den har följt sin egen kurva så bm trodde det skulle vara en lite mindre bebis som kommer ut sedan. Är i vecka 25 nu och magen växer så det knakar och bebisen rör sig och bökar rejält där inne.

Svar på tråden Blödning - VUL - Mindre foster än beräknat