Forum Abort - Känsliga rummet
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Abort just NU

Fre 28 sep 2018 08:09 Läst 3598 gånger Totalt 8 svar
    Fre 28 sep 2018 08:09

Jag gör abort just nu och satte in pillerna för ca 30 minuter sedan. Mår sjukt illa redan och jäklar vad ont det gör nertill. Har gjort abort för flera år sedan men minns inte att det gjorde såhär ont och att jag mådde såhär illa.

Behöver mest råd och tips på hur jag ska tänka? Hur länge gör det såhär ont och kommer jag börja blöda eller inte?

• Anonym (.)
    Visa endast
    Fre 28 sep 2018 08:11 #1

Jag tror att det är väldigt individuellt. Jag själv har aldrig gjort en abort. 
    Om du kommer blöda eller hur länge du kommer ha ont får nog bara tiden utvisa. 

• Anonym (Ja)
    Visa endast
    Fre 28 sep 2018 08:23 #2

Ja du kommer blöda om aborten fungerar som den ska. Annars kommer det ju inte ut.

• Fre 28 sep 2018 08:35 #3

Det kommer nog göra ont några timmar och det kommer börja blöda, ganska mycket. Var beredd på klumpar.

Jag tar min första tablett för att avbryta graviditeten idag 11.30 och sen gör jag abort på söndag.

Är du hemma och har du någon med dig? Du borde fått smärtstillande från mottagningen som du kan ta när det gör för ont.

Att röra på sig hjälper, också att ha något varmt på magen. Lycka till!

• Fre 28 sep 2018 08:59 #4

Jag valde att vara på avdelningen. Dom är väldigt hjälpsamma här vilket är skönt. Har fått smärtlindrande tabletter och tens. Tens var väldigt skönt faktist

• Fre 28 sep 2018 10:46 #5

Jag har inte börjat blöda än och det har tagit 3 h och 15 min ifrån första pillrerna. Jag har fått 2 piller till jag tog för en stund sen och nu börjar det göra sådär ont igen. Vad händer om jag inte börjar blöda alls?

• Anonym (Anony­m)
    Visa endast
    Fre 28 sep 2018 17:02 #6

Berätta hur det har gått TS, har min hemma nästa vecka och är så nervös att jag knappt klarar av vardagen..

• Lör 29 sep 2018 18:48 #7

Det brukar ta upp till 3 timmar innan man börjar blöda men ibland längre.

Jag går just nu igenom en hemabort. Tog slidpillerna 12.30 och började blöda runt 16, efter att jag svalt de andra två pillerna. Tog mitt första piller hos barnmorskan igår kl 12.

Jag tror att fostret kommit ut (en hyfsat stor klump utan andra klumpar runtom) men har inte blött supermycket. Har bytt binda en gång och den var inte till, en 3cm stor fläck kanske så det verkar som jag blöder rätt lite eller att min blödning kommer senare.

Efter jag tagit slidpillerna var jag nära på att svimma och kunde varken prata eller lägga mig ner så se till att ha någon hos er! Jag hade inte klarat mig utan min man.

Har haft väldigt väldigt ont och de smärtstillande tabletterna har knappt hjälpa.

Det börjar gå över nu dock, 6 timmar efter slidpillerna.

• Mån 1 okt 2018 15:29 #8

Jag har fortfarande ont tre dagar senare. Är som en konstant stark mensvärk plus illamående (hade inte det när jag var gravid) som har kommit nu efter aborten. Jag har blödit ganska lite och inga klumpar utan bara vanligt mensblod. Kan det vara så att allt inte har kommit ut?

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll