• Äldre 28 Sep 15:15
    3062 visningar
    8 svar
    8
    3062

    Sonens pappa kräver mig på pengar.

    Senast förra veckan fick jag en faktura på innebandyn som är på 2000 spänn och jag ska handla innebandy skor o klubba. Sonens pappa har inte ens diskuterat detta med mig utan vill bara att jag ska betala. Så trött och känna mig pressand på pengar, dem är liksom två och jag är själv och jag jobbar genom vården liksom skit betalt. Förra månad skulle jag betala ett däck å som min son cykla sönder. Jag får nog nu? Fan ska jag göra?

  • Svar på tråden Sonens pappa kräver mig på pengar.
  • sextio­talist
    Äldre 28 Sep 15:26
    #1
    Bluestar skrev 2018-09-28 15:15:52 följande:

    Senast förra veckan fick jag en faktura på innebandyn som är på 2000 spänn och jag ska handla innebandy skor o klubba. Sonens pappa har inte ens diskuterat detta med mig utan vill bara att jag ska betala. Så trött och känna mig pressand på pengar, dem är liksom två och jag är själv och jag jobbar genom vården liksom skit betalt. Förra månad skulle jag betala ett däck å som min son cykla sönder. Jag får nog nu? Fan ska jag göra?


    Står fakturan på dig och du inte gjort någon anmälan, då ringer du till klubben att detta beslut har tagits utan din medverkan och att de kan skicka fakturan till pappan. Tror inte ens de har rätt att skicka fakturan till dig om han anmält sonen.
    Så kan du leta efter begagnade bandysaker på blocket.
  • Äldre 28 Sep 15:30
    #2

    Fakturan står ju på han eftersom han har anmält honom dit

  • Äldre 28 Sep 16:01
    #3

    Menar han att du ska betala hela kostnaden för innebandyavgiften, innebandymaterial och trasigt däck? Varför? Hur ser boendet ut för sonen? Vad har ni för ekonomisk uppgörelse?

  • sextio­talist
    Äldre 28 Sep 16:08
    #4
    Bluestar skrev 2018-09-28 15:30:21 följande:

    Fakturan står ju på han eftersom han har anmält honom dit


    Men då är det lugnt. Du upplyser honom att det är han som är betalningsansvarig
  • Äldre 28 Sep 20:50
    #5

    Vi delar på veckorna jag måndag-torsdag. Han tors-sön. Jag har alltid betalt allt sonen ska ha hos mig o han har gjort lika hos hemma hos honom. Men nu senaste året kommer han med massa saker jag ska betala.

  • Äldre 28 Sep 21:28
    #6

    Men om fakturan står i hans namn så är det väl bara att skita i att betala? Hans problem.

    Sen kan det vara läge att ha ett samarbetssamtal framförallt om vilka kostnader ni ska dela på och vilka som man får stå för själv. Dyra aktiviteter man inte kommit överens om bör definitivt den som bestämt det stå för själv.

  • Äldre 28 Sep 21:53
    #7
    Bluestar skrev 2018-09-28 20:50:29 följande:

    Vi delar på veckorna jag måndag-torsdag. Han tors-sön. Jag har alltid betalt allt sonen ska ha hos mig o han har gjort lika hos hemma hos honom. Men nu senaste året kommer han med massa saker jag ska betala.


    Låter som en konstig från att du har vardagarna och han ha helgerna.

    Sen bör ni hela på kostnaderna.

    Nu är ju innebandy än väldigt billig sport så 2000 låter mycket då.
  • Äldre 29 Sep 08:58
    #8

    Jo jag tycker också 2000 spänn är mycket. Men det vad avgiften är på varje år.

    Sonens pappa jobbar borta! Söndag-torsdag ibland fredag.

Svar på tråden Sonens pappa kräver mig på pengar.