• Äldre 29 Sep 15:42
    7798 visningar
    5 svar
    5
    7798

    Förslag på present till 3-årig pojke önskas

    Vår son fyller snart 3 år och idéerna är borta. Det finns mycket leksaker i hemmet redan efter 2 systrar som leksakskök med mat, bobby-car, dockvagn m dockor, dockvagnar, tågbana, duplo, instrument, böcker, play-dohlera, doktorsgrejer mm. Ute finns gungor, sandlåda, trehjuling, skottkärra, studsmatta mm. Han har även fått motorsåg, skruvdragare, bilar mm. Så vi försöker hitta något som kan roa honom en längre tid. Han leker med lite av varje en stund, men inget som roar längre tid och ser gärna på film på paddan. 

    Vad roar era 3-åringar mest?

    Till våren har jag funderat lite på en tramptraktor med släp att ha ute, men egentligen känns det onödigt. Radiostyrd bil känns han lite liten för.

  • Svar på tråden Förslag på present till 3-årig pojke önskas
  • Äldre 29 Sep 16:19
    #1

    Jag arbetar som förskollärare i en treårsgrupp. Det som är populärt förutom det du skriver är spel av olika slag tex olika memory-spel. Barnen tycker om att rita, pärla med lite större pärlor, läsa böcker. Mest populärt är doktorsgrejerna just nu.

    Tycker att det låter som era barn har det mesta å då behöver man ju inte köpa så mycket mer. Min egna barn har aldrig varit stora lekare. De tyckte tidigt om olika böcker med uppgifter som skulle lösas färglägga, skriva, räkna.. ofta fanns det klistermärken med som belöning vid löst uppgift. Vi har alltid sattat på upplevelser i present tex en dag i badhuset, bio å middag, museumbesök, djurpark, lekåbusland osv... Det har räckt utmärkt att göra något tillsammans en heldag där födelsedagsbarnet fåt bestämma schemat..

  • Äldre 29 Sep 19:06
    #2

    Min son har älskat sin balanscykel sen 2.5 års ålder. Så det är mitt tips om ni inte redan har en sån.

  • Äldre 29 Sep 19:25
    #3