• 13axdal13

    BF juni 2019 i göteborgsområdet.

    Hej jag tänkte att vi kunde samla göteborgarna på ett och samma ställe. 


    Vore kul att se om det finns fler som väntar barn i Juni i göteborg. 


    Här kan vi diskutera allt som har med våra graviditeter att göra tillexempel mödravård, krämpor, syskon, hur vi berättar för våra närstående, mm.. 

    hoppas det finns några som vill följas åt. 

  • Svar på tråden BF juni 2019 i göteborgsområdet.
  • Lillva04

    Hänger på här, är 25 år väntar mitt första barn. Svårt att ta in. Har berättar för mina närmsta och för vissa arbetskollegor då jag jobbar som elev assistent och de är mycket utåtagerande samt lyft.

    Plussade 11/10 och har samtal med barnmorska imorgon tisdag. Tog privat barnmorska då jag tror att privata vården går ?snabbare? och för att jag är gastric sleeve opererad. Fick tid för ultraljud den 9/11

  • 081119

    Välkomna TessanTess och Lillva04!

    Tack för att du ordnar med fb gruppen hemlig! Skrivit till dig!

    Lillva04 gick också barnmorskegruppen men var inte så imponerad heller. Men är 11 år sen! Kände att de inte riktigt tog sig tiden, kändes oengagerade och fick ingen vidare information. Valde denna gången vanlig och fick snabb tid och ett fantastiskt bemötande.

    Beror nog mycket på vilken barnmorska man träffar.

  • Babbiss
    Lillva04 skrev 2018-10-15 17:52:30 följande:

    Hej får man fråga varför du ej blev så nöjd? Har mitt inskrivingsamtal där imorgon


    Hej! Det beror ju såklart väldigt mycket på vem som man får som barnmorska.. Jag klickade inte så bra till en början men i slutet gillade jag henne mer :) Tyckte att det var väldigt rörigt där för de flyttade under tiden, nu är de i nya lokaler så det är ju positivt. Det var svårt att få en läkartid och när man väl fick en så var det två väääldigt gubbiga gubbar som jobbade som läkare där. Hoppas verkligen de gått i pension båda två..

    Tyckte inte förlossningsutbildningen var så bra heller faktiskt..

    Ultraljudsbarnmorskan Anne-maj var dock fantastisk! Gjorde inskrivningsul och Kub med henne
  • LinOsc17

    Hej! Vad roligt med en tråd för mammor i Gbg. Jag går gärna med om det är okej :)

    Nyligen gravid med mitt andra barn. Plussat i dagarna, så mycket kan ju fortfarande hända.

    Är 34 år och har en 1-åring. Ska ringa Mvc efter helgen, dvs när jag kommit på vilken mvc jag ska välja den här gången.

    Går gärna med i FB-gruppen :)

  • Vildismamma

    Hej hej.... plussade i tisdags och blev tipsad om denna gruppen...

    men går gärna med i facebookgruppen om det är okej... :)

  • Pluttenimagen

    Hej alla! Så glad att jag hittade hit! Väntar första barnet med bf 3 juni, och är samtidigt nyinflyttad i Göteborg. Går gärna med i fb-gruppen jag med :) 

  • Granskott

    Jag har bf i juli men hakar gärna på om jag får. Kul att connecta med fler i samma stad:)

    Hur mår ni andra?

Svar på tråden BF juni 2019 i göteborgsområdet.