• Ringblomman80

    Jag 39 min man 49 försent för en 3:a?

    Hej!

    Jag och min man har helt plötsligt blivit galna o vill ha ett barn till.

    Vi har två barn, 7 och 9 år gamla och känner att vi inte riktigt är färdiga.

    Finns det andra där ute som skaffat sladdis sent i livet?
    Hur har det gått?

    Är man orättvis när man blir förälder sent...gentemot barnet tänker jag.

  • Svar på tråden Jag 39 min man 49 försent för en 3:a?
  • Dideliana

    Jag blir 38 i december och min man är 47 och vi väntar vår nr 2 i december. Han har 3 barn sedan innan på 24, 22 och 20. Vår gemensamma dotter blir 4 i mars. Vi anser oss inte får gamla eller egoistiska.

  • Angel1swe

    Hej Kära du

    Det är verkligen inte för sent med en liten sladdis.

    Jag träffade min nya man år 2015 vi fick lille Milan 8 månader efter bröllopet. Jag var 43 år fyllda

    Idag är jag 45 och är på Bli +5

    Jag har barn sedan tidigare. Men träffade rätt man sent.

    Men vi ångrar inget och det är 8 år mellan pojkarna.

    Så länge ni vill så kör på.

    Många kramar

  • Angel1swe
    Angel1swe skrev 2018-10-02 18:41:14 följande:

    Hej Kära du

    Det är verkligen inte för sent med en liten sladdis.

    Jag träffade min nya man år 2015 vi fick lille Milan 8 månader efter bröllopet. Jag var 43 år fyllda

    Idag är jag 45 och är på Bli +5

    Jag har barn sedan tidigare. Men träffade rätt man sent.

    Men vi ångrar inget och det är 8 år mellan pojkarna.

    Så länge ni vill så kör på.

    Många kramar


    Kanske det blir en sladdis till här ????

    Jag fick letrozol utskrivet
  • InaLo

    Jag och min sambo skaffade en liten 4:a nu som blivit 2 månader gammal. Så mysigt. Våra andra är 18,13 och 7år. Det är nog bara en inställning att ni blivit för gammal. Jag känner dock en extra liten skyldighet att leva nyttigt nu. Kör på säger jag. Ni kommer inte ångra det barn ni skaffar. Speciellt omni har ett sug nu. Lycka til.

  • InaLo
    InaLo skrev 2018-10-03 06:17:32 följande:

    Jag och min sambo skaffade en liten 4:a nu som blivit 2 månader gammal. Så mysigt. Våra andra är 18,13 och 7år. Det är nog bara en inställning att ni blivit för gammal. Jag känner dock en extra liten skyldighet att leva nyttigt nu. Kör på säger jag. Ni kommer inte ångra det barn ni skaffar. Speciellt omni har ett sug nu. Lycka til.


    Glömde skriva att jag är 40år och sambon 47år
  • Anonym (Tina)

    39 är inte för gammalt normalt sett. Ingen ålder för att vara fertil i min släkt. 49 däremot, det beror ju på hur fräsch han är :p Om han kommer orka är individuellt. Dessutom sjunker mäns kvalitet på spermier efter 35 också så det kan ta längre tid att bli gravid.

  • grönaärtan

    kör bara! Om ni vill så kommer ni inte ångra. Om ni känner att ni orkar med en bebis. Det är ingen ålder riktigt det är ju inte som det var för 60 år sedan att man var konstig om man inte hade alla barn innan 30 :)

    jag blir 31 bara men min man fyller 43, vi väntar andra barn och jag vill ha minst en till så han kommer kanske bli 46 när vi får 3:e. Det kanske kan ta längre tid att bli gravid, det gick på 1:a försök med båda barn för oss så gubben funkar haha 

    lycka till!

  • Ringblomman80

    Tack för alla svar!

    Man ångrar ju aldrig det barn man får.
    Då förstår man ju inte hur man tänkte innan Glad


    Samtidigt så är vi en underbar komplett familj som vi är idag.

    Vi har bara gått på prel ägglossning denna månad o kört på.
    Det är antagligen inte så lätt även om våra två andra blev till direkt.

    Nu är vi 7 år äldre...med allt vad det innebär. Flört

  • nernu

    För er är det absolut inte för sent. Om det inte finns fysiska hinder menar jag.

    Men för barnets skull... om mannen lever ungefär förväntad livslängd kommer han dö när barnet är 30. Jag har gamla föräldrar och tycker att det känns extremt orättvist att jag kommer förlora dem så tidigt. Tycker att jag behöver dem mer än nånsin nu när jag blivit vuxen och ska uppfostra egna barn.

    Så fundera lite på hur det blir för barnet också.

  • Anotherone

    Jag tror det är svårt att få bort tanken på fler barn när den längtan väl fått fäste. Så testa! Går det så går det, annars tror jag att ni kommer ångra att ni inte ens försökte. Vi har en sladdis som är ett år nu, jag var 37 när han föddes. Så mysigt!

Svar på tråden Jag 39 min man 49 försent för en 3:a?