• Anonym (Åk in och kolla)
    Äldre 4 Oct 16:37
    3106 visningar
    3 svar
    3
    3106

    Infektion efter abort

    Jag rekommenderar att du åker in och kollar. Har du en kraftig infektion så får du feber och kommer må mycket dåligt, men att du slutat blöda redan och har ont kan tyda på att blodet koagulerat och blivit som en propp eller att det finns rester kvar.


    Detta har hänt mig tre gånger då jag gått igenom abortproceduren vid kvarhållna missfall (man gör samma sak som vid abort), Första gången slutade jag blöda efter några dagar, sedan en vecka efter ingreppet vaknade jag av att det formligen forsade blod ur mig och klumpar. Fick åka in akut och jag förlorade extremt mycket blod. Hade en kraftig infektion och blev körd på operation där man tog bort rester som fanns kvar. Låg inne tre dygn med antibiotikadropp och åt två sorters antibiotika i 10 dgr och järntabletter i ett halvår. 


    Andra gången åkte jag in direkt när jag slutade blöda och fick komma på operation, rester kvar och propp även då. 


    Tredje gången kände jag direkt efter skrapningen att det var något fel, hade så fruktansvärt ont men de skickade hem mig och sa att det är normalt med smärta trots att jag hade så ont att jag skrek i bilen när den körde i gupp. Dagen efter fick jag komma in och blev lite avsnäst av en läkare tills de hittade jättemycket rester kvar också blev det operation igen...

  • Anonym (Åk in och kolla)
    Äldre 4 Oct 17:08
    #3
    Anonym (..) skrev 2018-10-04 16:48:53 följande:
    Vet att jag inte har några rester kvar gjorde ett ganska sent abort, skulle gå ut och röka men just då kände jag mej extremt kissnödig så gick på en annan toa vid entrén o då kom fostret ut, hade inga smärtor så d va jätte konstigt, men i alla fall så dom kollade i en gynundersökning innan jag fick gå hem visade sej allt var ute. Så har inget kvar och blödningen minskade med mindre o mindre va inget tvärstopp

    Okej! 


    Men då tycker jag du bara ska hålla koll på tempen och allmäntillståndet. Får du feber eller smärtan inte ger sig eller blir värre så åk in. 

Svar på tråden Infektion efter abort