• Äldre 4 Oct 20:17
    1947 visningar
    6 svar
    6
    1947

    Tipsa mig om spel med en bra storyline

    Någon som har något tips? 

  • Svar på tråden Tipsa mig om spel med en bra storyline
  • SWO
    Äldre 4 Oct 20:28
    #1
    +1

    Baldurs gate - lite äldre rpg, men räknas som en av de bästa (framför allt tvåan).

    Grim Fandango - också äldre äventyr, point and click. Finns som remastered.

    Star wars, knight of the old republic - rpg (av samma som gjorde baldurs gate). Mycket bra! Slutet!

    Portal - puzzle spel som överraskar. Finns en två som t.o.m. är bättre.

    Half-life 2 - spelet som gjorde mig till nerd :). Action med grymt bra story.

    The walking dead, season 2 - satt o grät på slutet.

    Bioshock - annorlunda action. Överraskar!

    Finns en uppsjö till, leta på nätet. Finns många listor med tips. Lycka till!

    SWO

  • Äldre 4 Oct 23:17
    #2
    SWO skrev 2018-10-04 20:28:56 följande:

    Baldurs gate - lite äldre rpg, men räknas som en av de bästa (framför allt tvåan).

    Grim Fandango - också äldre äventyr, point and click. Finns som remastered.

    Star wars, knight of the old republic - rpg (av samma som gjorde baldurs gate). Mycket bra! Slutet!

    Portal - puzzle spel som överraskar. Finns en två som t.o.m. är bättre.

    Half-life 2 - spelet som gjorde mig till nerd :). Action med grymt bra story.

    The walking dead, season 2 - satt o grät på slutet.

    Bioshock - annorlunda action. Överraskar!

    Finns en uppsjö till, leta på nätet. Finns många listor med tips. Lycka till!

    SWO


    Skriver under på dem, och lägger till:

    Eh... alla spel jag äger. De flesta av Bioware (undantag finns), Altus och SE Studio 7 (eller "The FF branch"). 

    Axplock från min spelhylla, endast denna gen (utan inbördes ordning):
    Dragon Age Inquisition
    Mass Effect Andromeda (ÄR ok, f-u, fight me)
    Final Fantasy Type-0 HD (fusk)
    World of Final fantasy (är ju gulligt, ju)
    Final fantasy XV
    Horizon Zero Dawn
    Persona 5
    God of War
    Nier Automata
    Until Dawn (lite cheesy, men det är en del av charmen)
    Life is Strange (alla, men också lite cheesy och förutsägbart, men charmigt)
    Detroit Become human
    Hellblade Senua's Sacrifice
    Yakuza (alla)
    Witcher 3
    Atelier-spelen
    Tales-spelen
    Evil within
    Ni no Kuni 2
    Lost sphere
    Lost child

    Och ett ton andra och även en hög remakes.
    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Äldre 5 Oct 08:23
    #3
    +1

    To the moon <3

    Det handlar om två personer som jobbar med att uppfylla drömmar hos äldre personer innan de dör. Detta gör de genom att gå igenom deras minnen genom uppväxten och plantera ett "seed" som ska ta dem dit de önskar komma. Mannen de ska hjälpa vill komma till månen.

    Ett indiespel som inte har mycket gameplay men jätte bra story! Se till att spela färdigt, inte så långt spel, helt klart värt det. 

  • Äldre 5 Oct 08:27
    #4
    Bleha skrev 2018-10-05 08:23:10 följande:

    To the moon <3

    Det handlar om två personer som jobbar med att uppfylla drömmar hos äldre personer innan de dör. Detta gör de genom att gå igenom deras minnen genom uppväxten och plantera ett "seed" som ska ta dem dit de önskar komma. Mannen de ska hjälpa vill komma till månen.

    Ett indiespel som inte har mycket gameplay men jätte bra story! Se till att spela färdigt, inte så långt spel, helt klart värt det. 


    Det har för övrigt 10/10 på steam 

    "To The Moon is a pixelated, almost "interactive movie"-like game, and whilst being relatively short (3-5 hours), boasts a terrific storyline. It has a great atmospheric touch, comedic dialogue, insightful and inspiring quotes, beautiful scenes throughout the game, an amazing soundtrack and is all round an incredibly well made game. The game has a layer of meaning beyond what you play and it's fantastic."
  • LFF
    Äldre 5 Oct 08:27
    #5
    +1

    Red Dead Redemption (kommer snart en tvåa efter mååååååånga år sen ettan).

    Assassins Creed

    Två spel som sambon vill ha!

Svar på tråden Tipsa mig om spel med en bra storyline