• Shorven00

    P-piller

    Hej jag har funderingar gällande mensen.. som jag hade varit super tacksam om jag kunde få svar på detta. 
    Jag har ätit p-piller i cirka ett år, för några månader sedan började jag hoppa på och av med p - pillrena då och då. Jag har även tagit dagen efter piller somliga gånger men minns inte på pricken hur många. Jag bestämde mig sedan för att sluta med p - pillrena helt för att ställa om min kropp, men fick inte tillbaka mensen. Jag blev tipsad från en läkare att börja med p - pillrena igen för att få den konstgjorda mensen och för att förmodligen få tillbaka min riktiga mens när jag har valt att sluta med p - piller, har tagit  p - piller i en månad igen nu och min konst gjorda mens har inte kommit.. Vad kan detta bero på? är jag steril? vad kan jag göra?
  • Svar på tråden P-piller
  • Rafael90

    Hormonsvängningar pga ditt ständiga hoppande av och på pillren skulle jag säga. Det tar ett tag för kroppen att anpassa sig.

  • EpicNurse

    Tror också din kropp bara är helt förvirrad av allt.

    Det kan ta upp till 6 månader innan mensen kommer! Så försök slappna av bara. Sluta med ppillerna och det är det som är planen, och ge det tid!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Shorven00

    Läkaren på UMO sa att jag skulle ta p - piller igen för att troligtvis få tillbaka mensen, så nu har jag precis ätit upp min första karta och väntar just nu på att mensen ska komma.. men inget tecken på det har visat sig! 

Svar på tråden P-piller