• Anonym (Förvi­rrad :()
    Äldre 6 Oct 13:03
    13794 visningar
    86 svar
    86
    13794

    Ensam för alltid, gör så ont!

    Ja vart ska man börja.

    Är en tjej på snart 26 år och har varit singel så länge jag kan minnas.

    Är en vanlig tjej som pluggat på högskola och som har ett vanligt jobb jag trivs med.

    Vältränad, tränar 5-6 ggr i veckan och har vänner som jag träffar då och då.

    Jag får ofta komplimanger om mitt utseende av folk och vet själv att jag ser bra ut.

    Är 169cm väger 62kg tar hand om mig och klär mig bra. Med åren har jag självklart pratat med olika killar, påbörjat någon form av relation som senare inte blivit av pga olika anledningar. Oftast jag som avslutat då jag inte haft tillräckligt mkt känslor osv. Det var helt enkelt inte rätt och därav hände det inget. Inget mer med det.

    Det som skär i en är att de flesta nu börjat hitta partners och har seriösa förhållanden osv..

    Känns som att just jag är stämplad för att bli förbli ensam. Dejtar inte vem som helst hur som helst heller och jag är inte överdrivet kräsen.

    Vill ha någon på samma nivå men problemet är vet inte var och hur osv jag ska träffa min drömman?

    Jobbet har jag ingen bra erfarenhet utav, på gymmet är det ständigt blickar mm men alla dessa killar verkar bara vara ute efter ngt, jag kollar inte ens på dem utan har min egen musik och gör mitt

    Det är samma sak när man ska åka kommunalt till jobbet, handla eller vad som, mycket blickar då men det är inte så att ngn skulle våga gå fram till en och jag skulle inte gå fram till en främling som jag inte känner heller .

    Genom vänner verkar de heller inte gå, alla är upptagna med sina sysslor i livet samtidigt som alla inte har en stor umgängeskrets.

    Nätdejting har jag heller ingen bra erfarenhet av, jag vill träffa någon på en naturlig miljö.

    Jag tänker inte ändra på mig själv för att träffa någon. Jag är redan social, glad, öppen osv och har inte svårt att prata med människor i överlag. Problemet är bara att jag inte vet hur och vad jsg ska göra. Jag letar inte runt eller så heller. Krogen osv det är inget för mig.

    Finns det några som har haft samma problem som mig, förändrades något för dig och vad gjorde du isf?

    // förvirrad

  • Svar på tråden Ensam för alltid, gör så ont!
  • Anonym (A)
    Äldre 6 Oct 13:12
    #1

    Ja jag är också ständigt singel. För mig är det främsta problemet att jag har väldigt svårt att attraheras och få känslor för någon. Det händer i stort sett aldrig. Det är jättetråkigt men jag orkar inte bry mig längre. Har liksom accepterat att jag antagligen kommer vara singel VÄLDIGT lång tid framöver och planerar mitt liv utifrån det. För att bli tillsammans med någon jag inte är attraherad av och har känslor för är inget alternativ. Ska det vara så ska det vara riktigt, annars är jag hellre singel.

  • Anonym (Anony­m (kvinn­a))
    Äldre 6 Oct 13:20
    #2
    Anonym (Förvirrad :() skrev 2018-10-06 13:03:17 följande:

    Ja vart ska man börja.

    Är en tjej på snart 26 år och har varit singel så länge jag kan minnas.

    Jag får ofta komplimanger om mitt utseende av folk och vet själv att jag ser bra ut.

    Är 169cm väger 62kg tar hand om mig och klär mig bra. Med åren har jag självklart pratat med olika killar, påbörjat någon form av relation som senare inte blivit av pga olika anledningar. Oftast jag som avslutat då jag inte haft tillräckligt mkt känslor osv. Det var helt enkelt inte rätt och därav hände det inget. Inget mer med det.

    Det som skär i en är att de flesta nu börjat hitta partners och har seriösa förhållanden osv..

    Känns som att just jag är stämplad för att bli förbli ensam. Dejtar inte vem som helst hur som helst heller och jag är inte överdrivet kräsen.

    Jag tänker inte ändra på mig själv för att träffa någon. Jag är redan social, glad, öppen osv och har inte svårt att prata med människor i överlag. Problemet är bara att jag inte vet hur och vad jsg ska göra. Jag letar inte runt eller så heller. Krogen osv det är inget för mig.

    Finns det några som har haft samma problem som mig, förändrades något för dig och vad gjorde du isf?

    // förvirrad


  • Anonym (Anony­m (kvinn­a))
    Äldre 6 Oct 13:23
    #3

    Du är 26 år. Vissa träffar kärleken senare i livet! Inget du vill höra just nu men bättre Ha det som är äkta och speciellt eller hur? Kärleken kommer när den själv vill.. Bara för du är ensam just nu betyder det inte att du kommer vara det resten av ditt liv.

  • Äldre 6 Oct 13:25
    #4

    Du är ensam för att du är så panik över din ensamhet.

    Kärlek kan man träffa sent i livet. Så lev nu! Livet går inte i repris.

  • Anonym (A 2)
    Äldre 6 Oct 13:27
    #5
    Anonym (Anonym (kvinna)) skrev 2018-10-06 13:23:59 följande:
    Du är 26 år. Vissa träffar kärleken senare i livet! Inget du vill höra just nu men bättre Ha det som är äkta och speciellt eller hur? Kärleken kommer när den själv vill.. Bara för du är ensam just nu betyder det inte att du kommer vara det resten av ditt liv.
  • Anonym (Peggy­sue)
    Äldre 6 Oct 13:42
    #6
    +1

    Men du måste ju anstränga dig lite själv också, eller trir du att han du vill träffa bara kommer hitta dig av en slump och fixa allt?

    Du kanske ska börja nätdejta och vara tydlig med vad du är ute efter?

    Du måste ju våga öppna dig om något ska hända.

    Och kanske tänka lite utanför ramarna.

    Det känns som att du har en klar och tydlig bild vilken typ av man du söker, kanske lite FÖR detaljerad? Det blir sällan bra.

    Tänker att du ska fundera i stora drag vad du vill ha, dvs en introvert eller extrovert man, vilka värderingar du absolut inte vill kompromissa med, lite grann hur du tänker dig framtiden... vill du upptäcka världen eller slå dig till ro, vill du ha en man som har tusen järn i elden någon som helst bara sitter hemma och läser och spelar tevespel?

    Vill du att ni ska förenas i ett stort intresse, t ex natur och friluftsliv, sport, resande, dans, barn?

    Fundera lite vad du vill ha och sen börjar du leta själv, antingen via nätet eller i vardagslivet.

    Räkna aldrig med att du bara kan sitta och vänta och vara passiv.

    Kanske är du en sån som omedvetet är rädd för närhet och därför försvarar dig genom att hitta fel hos alla killar du möter. Det är ganska vanligt beteende hos eviga singlar. Googla anknytningsteorierna, mkt intressant!

  • Anonym (Förvi­rrad :() Trådstartaren
    Äldre 6 Oct 13:49
    #7
    Anonym (A) skrev 2018-10-06 13:12:26 följande:

    Ja jag är också ständigt singel. För mig är det främsta problemet att jag har väldigt svårt att attraheras och få känslor för någon. Det händer i stort sett aldrig. Det är jättetråkigt men jag orkar inte bry mig längre. Har liksom accepterat att jag antagligen kommer vara singel VÄLDIGT lång tid framöver och planerar mitt liv utifrån det. För att bli tillsammans med någon jag inte är attraherad av och har känslor för är inget alternativ. Ska det vara så ska det vara riktigt, annars är jag hellre singel.


    Exakt så verkar det vara för min del med. Trist
  • Anonym (Förvi­rrad :() Trådstartaren
    Äldre 6 Oct 13:50
    #8
    Anonym (Anonym (kvinna)) skrev 2018-10-06 13:23:59 följande:

    Du är 26 år. Vissa träffar kärleken senare i livet! Inget du vill höra just nu men bättre Ha det som är äkta och speciellt eller hur? Kärleken kommer när den själv vill.. Bara för du är ensam just nu betyder det inte att du kommer vara det resten av ditt liv.


    Vet inte tiden går fortare än vad man tror.

    Jag vill kunna skaffa barn i framtiden det lär bli svårt om man hittar kärleken om 20 år
  • Anonym (Förvi­rrad :() Trådstartaren
    Äldre 6 Oct 13:50
    #9
    Salmiakk skrev 2018-10-06 13:25:35 följande:

    Du är ensam för att du är så panik över din ensamhet.

    Kärlek kan man träffa sent i livet. Så lev nu! Livet går inte i repris.


    Det är det jag inte har. Har inte ngn panik men börjar kännas riktigt trist bara mdd tiden.
  • Anonym (Förvi­rrad :() Trådstartaren
    Äldre 6 Oct 13:55
    #10
    Anonym (Peggysue) skrev 2018-10-06 13:42:26 följande:

    Men du måste ju anstränga dig lite själv också, eller trir du att han du vill träffa bara kommer hitta dig av en slump och fixa allt?

    Du kanske ska börja nätdejta och vara tydlig med vad du är ute efter?

    Du måste ju våga öppna dig om något ska hända.

    Och kanske tänka lite utanför ramarna.

    Det känns som att du har en klar och tydlig bild vilken typ av man du söker, kanske lite FÖR detaljerad? Det blir sällan bra.

    Tänker att du ska fundera i stora drag vad du vill ha, dvs en introvert eller extrovert man, vilka värderingar du absolut inte vill kompromissa med, lite grann hur du tänker dig framtiden... vill du upptäcka världen eller slå dig till ro, vill du ha en man som har tusen järn i elden någon som helst bara sitter hemma och läser och spelar tevespel?

    Vill du att ni ska förenas i ett stort intresse, t ex natur och friluftsliv, sport, resande, dans, barn?

    Fundera lite vad du vill ha och sen börjar du leta själv, antingen via nätet eller i vardagslivet.

    Räkna aldrig med att du bara kan sitta och vänta och vara passiv.

    Kanske är du en sån som omedvetet är rädd för närhet och därför försvarar dig genom att hitta fel hos alla killar du möter. Det är ganska vanligt beteende hos eviga singlar. Googla anknytningsteorierna, mkt intressant!


    Vem har sagt att jag inte anstränger mig?

    Att anstränga sig är för mig inte genom att börja nätdejta och spendera ytterligare onödig tid, skrev ockdå att jag inte har ngn bra erfarenhet av det och då har jag gett det flera chanser och vill nu absolut inte ha ngt som har med nätdejting att göra.

    Jag vet att jag inte kan vara passiv men vad ska jag göra då förutom att leva mitt vanliga liv?

    Ja jag har läst om anknytningsteorierna och kunde delvis referera mig själv till några utav de men det spelar ändå ingen roll tycker jag. De gångerna jag avslutat var för att jag kände mig osäker och för att jag inte hade tillräckligt djupa känslor. Hade jag haft känslor så hade jag inte brytt mig om andra småsaker så att säga
Svar på tråden Ensam för alltid, gör så ont!