• ALLIEVERDO

    vad är skillnad på alla minneskort till mobilen? vilket märke är bäst? HJÄLP

    Hej,

    ska köpa ett minneskort till mobilen..
    varje gång jag tror jag har fattat allt så ser jag två stycken som det står nästan exakt samma på men kan va 100kr skillnad .. blir tokig.
    kan någon förklara skillnaderna på dessa och vilken som är bäst?

    helt plöstligt står det EVo och sen PLus osv. som jag föstår är sdhc xc bra och class 10 osv. men sen ibladn står det ju inte class tio på korten utan 3 och 1 och allt möjligt.. så vad är skillnanden och bästa av dessa?

    Samt vilket märke är bäst att ta av samsung, sandisk och kingston?


    www.teknikproffset.se/Hemelektronik/Lagringsmedia/Minneskort/MicroSDHCXC/64GB/Samsung-MicroSD-EVO-64GB-Class-10-med-adaper.htm

    www.teknikproffset.se/Hemelektronik/Lagringsmedia/Minneskort/MicroSDHCXC/32GB/Samsung-microSD-EVO-32GB-Class-10-med-adapter.htm

    www.teknikproffset.se/Hemelektronik/Lagringsmedia/Minneskort/MicroSDHCXC/32GB/Samsung-MicroSDHC-32GB-Evo-Plus-Class10-UHS-I-2017-modell-MB-MC32GAEU.htm

    www.teknikproffset.se/Hemelektronik/Lagringsmedia/Minneskort/MicroSDHCXC/32GB/SanDisk-Ultra-microSDHC-32GB-80MBs-Klass-10UHS-1.htm

    www.itsajten.se/produkt/Kingston-32GB-microSDHC-Canvas-Select-80R-CL10-UHS-I-CardSD-Adapter
  • Svar på tråden vad är skillnad på alla minneskort till mobilen? vilket märke är bäst? HJÄLP
  • Aniiee

    Äh, det är ingen skillnad för normlaanvändaren. Inget du kommer märka av. Ta bara ett som är så stort som du behöver och känner har bäst pris. 

    Tänk efter också om du behöver adaptern, om du vill sätta kortet i en SD-läsare nån gång eller så.


    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • kela t

    Många är bra..de med klass 10 fungera snabbare..sägs det

  • TQR735

    Vad jag kan se verkar det vara hyfsat likvärdiga kort. Om du bara ska ha kortet som backupplagring på telefonen så tror jag inte att du kommer märka någon egentlig skillnad. Speciellt då dessa tre är lite enklare modeller av korten.

    Det jag kunde se på korten är att kingston och sandisk verkar ha en möjlig snabbare lagringshastighet. Samsung kan nog vara lite dyrare bara för namnet, men det brukar inte betyda så mycket.

    Gällande priset så ändrar handlarna detta utifrån vad de har på lager. Såg att dessa kort varierade i pris från ca 60kr -300 kr beroende på vilken handlare.

    Har själv använt alla tre märken och andra under åren i olika produkter. Har inte märkt någon skillnad mellan märkena. Har ett kingstonkort nu hade ett sandisk tidigare. Mitt tips är att köpa efter behov. Det vill säga om du inte håller på med extrem användning. Köp basprodukt. Lägg i stllet pengarna på ett kort med större lagringsmedia än du tror du behöver.

    Bra lathund till olika funktioner. www.kjell.com/se/fraga-kjell/hur-funkar-det/dator/lagringsmedia/sd-kort

  • ALLIEVERDO

    Super tack allihopa föe svaren. Då ska jag se om jag kan ta ett beslut

    Jag har haft vanliga USB minnen grpn kingston och Sandisk förut å de har gått bra iaf.

    Hoppas alla är brs tåliga med. Läsye nån tålde vatten å tufft osv.

    Nån som vet om den sajten som hade kingston är en bra sajt

Svar på tråden vad är skillnad på alla minneskort till mobilen? vilket märke är bäst? HJÄLP