• Anonym (Anony­mus)
    Äldre 7 Oct 14:05
    6173 visningar
    43 svar
    43
    6173

    Han vill inte ha barn ÄN

    I förrgår så plusade jag på graviditetstest utan att tro att jag var gravid, det kom som en chock för mig men jag vart överlycklig. Men till saken hör den att min sambo sedan 5 1/2 år tillbaka inte vill ha barn än, och hen vill inte ha ett oplanerat barn då han tror att han inte kan älska det tillräkligt.. 


    Han säger att han vill vänta minst ett halvår innan vi försöker få barn. Men jag är orolig att det inte kommer att gå.. Jag har varit oskyddad i två år.. och 3 år innan det så var jag super slarvig med p-pillerna. Jag slutade helt med dem för att jag inte mådde bra på dem och jag känner att jag kanske har väldigt svårt att bli gravid och tänk om jag inte lyckas nästa gång.. 

    Sen känner jag att psykiskt så vet jag inte om min kropp klarar av en abort. Jag gråter konstant för jag vill så gärna ha barn. 


    Jag älskar min sambo och vill inte lämna honom men jag älskar också redan det lilla i min mage och vill inte lämna den heller.. Finns det något knep att få min sambo till att vela ha barnet? Han vet att jag vill ha det men till saken hör den att han är väldigt tystlåten av sig så det är svårt att föra en diskussion med honom..


     


    Jag vill ha kvar barnet, han vill att jag gör abort och att vi försöker igen om ca 1 år.. 

  • Svar på tråden Han vill inte ha barn ÄN
  • Anonym (mmmm)
    Äldre 7 Oct 14:11
    #1
    +2

    Nja, vill han bara vänta ett halvår- 1 år så skulle jag verkligen INTE göra abort nu! Låter i mina öron helt galet, det är en väldig kort tid, det kommer inte göra någon skillnad för er at få detta barnet eller ett om ett år (dessutom inte alls säkert du blir gravid så fort igen). 

    Om han inte vill är det väl bättre att han är ärlig? Vad tror han ska hinna förändras på ett år, för honom?

    Tycker ni ska gå tillsammans och prata om detta hos barnmorska, då kanske han mer förstår risker med en abort och ni kan prata om det du funderade på - Hur svårt du har/inte har att bli med barn. Kanske han då inser att ett år hit eller dit inte spelar någon roll för det han oroar sig för, men för dig kan det få oerhörda konsekvenser att gambla med en abort. 
    Det blir så naivt när killar bara tror att det är att köra om ett halvår igen, som ingenting, efter en abort.  Och som sagt, vad säger att han inte då förhalar det inte? 

    Om han vägrar gå och prata hos barnmorska får du förklara för honom vilket illa intryck han gör, och att det är superviktigt att ni prata med någon  expert tillsammans. Alternativt får du tolka det som att han faktiskt inte vill ha barn, om han vägrar. 

  • Anonym (Tveks­am)
    Äldre 7 Nov 11:26
    #2
    Anonym (Anonymus) skrev 2018-10-07 14:05:33 följande:

    I förrgår så plusade jag på graviditetstest utan att tro att jag var gravid, det kom som en chock för mig men jag vart överlycklig. Men till saken hör den att min sambo sedan 5 1/2 år tillbaka inte vill ha barn än, och hen vill inte ha ett oplanerat barn då han tror att han inte kan älska det tillräkligt.. 


    Han säger att han vill vänta minst ett halvår innan vi försöker få barn. Men jag är orolig att det inte kommer att gå.. Jag har varit oskyddad i två år.. och 3 år innan det så var jag super slarvig med p-pillerna. Jag slutade helt med dem för att jag inte mådde bra på dem och jag känner att jag kanske har väldigt svårt att bli gravid och tänk om jag inte lyckas nästa gång.. 

    Sen känner jag att psykiskt så vet jag inte om min kropp klarar av en abort. Jag gråter konstant för jag vill så gärna ha barn. 


    Jag älskar min sambo och vill inte lämna honom men jag älskar också redan det lilla i min mage och vill inte lämna den heller.. Finns det något knep att få min sambo till att vela ha barnet? Han vet att jag vill ha det men till saken hör den att han är väldigt tystlåten av sig så det är svårt att föra en diskussion med honom..


     


    Jag vill ha kvar barnet, han vill att jag gör abort och att vi försöker igen om ca 1 år.. 


    Hur har det gått TS? Är i delvis samma situation... 
  • Anonym (Tveks­am)
    Äldre 7 Nov 11:27
    #3
    Anonym (Anonymus) skrev 2018-10-07 14:05:33 följande:

    I förrgår så plusade jag på graviditetstest utan att tro att jag var gravid, det kom som en chock för mig men jag vart överlycklig. Men till saken hör den att min sambo sedan 5 1/2 år tillbaka inte vill ha barn än, och hen vill inte ha ett oplanerat barn då han tror att han inte kan älska det tillräkligt.. 


    Han säger att han vill vänta minst ett halvår innan vi försöker få barn. Men jag är orolig att det inte kommer att gå.. Jag har varit oskyddad i två år.. och 3 år innan det så var jag super slarvig med p-pillerna. Jag slutade helt med dem för att jag inte mådde bra på dem och jag känner att jag kanske har väldigt svårt att bli gravid och tänk om jag inte lyckas nästa gång.. 

    Sen känner jag att psykiskt så vet jag inte om min kropp klarar av en abort. Jag gråter konstant för jag vill så gärna ha barn. 


    Jag älskar min sambo och vill inte lämna honom men jag älskar också redan det lilla i min mage och vill inte lämna den heller.. Finns det något knep att få min sambo till att vela ha barnet? Han vet att jag vill ha det men till saken hör den att han är väldigt tystlåten av sig så det är svårt att föra en diskussion med honom..


     


    Jag vill ha kvar barnet, han vill att jag gör abort och att vi försöker igen om ca 1 år.. 


    Hur har det gått TS? Är i delvis samma situation... 
  • Anonym (.-.)
    Äldre 7 Nov 11:34
    #4

    Ja... Du går väl avgöra om graviditeten är viktigare än relationen med din sambo... Är den viktigare så tycker jag du försöker övertala honom till att vilja det och att ni sedan gör det tillsammans.

    Du får dock vara med på att han kanske lämnat dig också. Vilket jag personligen tycker han ska göra om du väljer att gå vidare med graviditeten. Jag skulle inte vilja ha en relation med en kvinna som går vidare med med graviditeten utan min vilja. Givetvis skulle jag finnas där för barnet men inte för kvinnan.

    Eller så väljer du att prioritera relationen för att försöka skaffa barn om ett år.

  • Anonym (.-.)
    Äldre 7 Nov 11:49
    #5
    Anonym (mmmm) skrev 2018-10-07 14:11:12 följande:

    ....

    1......det kommer inte göra någon skillnad för er at få detta barnet eller ett om ett år (dessutom inte ......

    .2........Och som sagt, vad säger att han inte då förhalar det inte? 

    3.......Om han vägrar gå och prata hos barnmorska får du förklara för honom vilket illa intryck han gör,  


    1 Vet du något om deras livssituation som vi andra inte vet? Han kanske pluggar, förväntar sig en årslång kommendering på på jobbet till en avlägsen plats m.m.

    2 om han senare väljer att förhala det så är det väl hans beslut?

    Jag anser att det bör vara båda beslut att skaffa barn gemensamt.

    3 Eller så respekterar TS HANS vilja och inte släpar med honom till en barnmorska....

    Dock så kan ju TS för tydliga att det det i praktiken nästan är ett års väntan innan barnet kommer ut.....
  • Anonym (K)
    Äldre 7 Nov 12:02
    #6

    Han får väl se till att skydda sig?? Aldrig i livet att jag hade gjort abort i din situation!

  • Anonym (Milla­)
    Äldre 7 Nov 12:21
    #7
    Anonym (.-.) skrev 2018-11-07 11:34:37 följande:

    Ja... Du går väl avgöra om graviditeten är viktigare än relationen med din sambo... Är den viktigare så tycker jag du försöker övertala honom till att vilja det och att ni sedan gör det tillsammans.

    Du får dock vara med på att han kanske lämnat dig också. Vilket jag personligen tycker han ska göra om du väljer att gå vidare med graviditeten. Jag skulle inte vilja ha en relation med en kvinna som går vidare med med graviditeten utan min vilja. Givetvis skulle jag finnas där för barnet men inte för kvinnan.

    Eller så väljer du att prioritera relationen för att försöka skaffa barn om ett år.


    Killen har haft oskyddat sex i två år!! Han har faktiskt gjort ett aktivt val att i två års tid försöka göra ys gravid. Så han kan knappast komma och gnälla över att hon nu är gravid.
  • Anonym (Sofie­)
    Äldre 7 Nov 12:39
    #8

    Tycker ärligt talat att det är ren idioti att göra abort nu för att sen börja försöka skaffa barn inom bara några månader. Hur tänker din kille egentligen?

    Det låter mest som att han mest är chockad och vill kunna "välja" när barnplanerandet börjar istället för att du bara pang bom är gravid.

    Om ni båda vill ha barn inom 1-2 år och vill ha barn med varandra, skulle jag inte göra abort nu.

  • Anonym (.-.)
    Äldre 7 Nov 12:39
    #9

    Jag säger inget om det faktum att de har haft oskyddat sex. Det är deras beslut. Jag förutsätter att killen vet hur barn blir till....

  • Anonym (.-.)
    Äldre 7 Nov 13:14
    #10
    -1
    Anonym (Milla) skrev 2018-11-07 12:21:50 följande:

    Killen har haft oskyddat sex i två år!! Han har faktiskt gjort ett aktivt val att i två års tid försöka göra ys gravid. Så han kan knappast komma och gnälla över att hon nu är gravid.


    Visst är det ett aktivt val att ha oskyddat sex. Jag tycker det var dumt av honom att ha oskyddat sex om han inte var redo för barn. Nu vet jag ju iof inte varför de har oskyddat sex och bör egentligen inte lägga någon värdering där i. Kan ju vara så att killen trodde (felaktigt uppenbarligen) att TS skulle göra abort om inte båda var med på det. Inte så smart i sådana fall.

    Men det är också ett val i detta fall att göra eller inte göra abort... Så TS får beroende på val inse att konsekvensen kan bli att hennes kille lämnar henne. Det är inte mer än så.

    Du måste ju förstå att det är inte fel av en kille att lämna en tjej som väljer att inte göra abort om killen vill det. Killen ska självklart dra sitt lass när det sedan kommer till omsorg och kärlek till barnet.
Svar på tråden Han vill inte ha barn ÄN