• Blomman 400

    Vecka 33 funderingar

    Går nu in i vecka 34 på måndag å de närmar sig. Som de verkar så har ja en lugn bebis i magen men borde de inte kännas mer nu när man är i vecka 33 eller minskar rörelser? Å Hur känns de när bebisen fixerar sig? Någon som vill dela med sig av sina tankar till mig.

  • Svar på tråden Vecka 33 funderingar
  • Erla

    Rörelserna kan jag inte säga något om mer än att man ska vara uppmärksam på om de minskar. Jag hade en sjövild unge som sparkade loss så fort jag var stilla.

    Fixeringen är väl individuell antar jag. Vissa känner, andra inte. För mig var det smärtsamt. Det högg till långt nere i magen och brände i ca 10 min efteråt. Körde bil och var nästan tvungen att stanna. Anade att det kunde vara fixering och bad bm kolla på ett besök, lite mer än en vecka efter att jag kände detta. Där konststerades att bebisen fixerats

  • AK78

    Tänker att det blir trängre för barnet och kanske svårare att röra på sig? Samtidigt ska man ju känna barnet varje dag. Jag tyckte också att min son rörde sig mindre på slutet och oroade mig men det var ingen fara. Kollade aldrig upp det men gör det om du är osäker!

Svar på tråden Vecka 33 funderingar