• Anonym (Leksa­k)
    Äldre 8 Oct 17:24
    18679 visningar
    23 svar
    23
    18679

    Dong eller naturtrogen dildo - är de nått att ha?

    En naturtrogen dildo eller dong, är det något att satsa på? Kollar man på diverse sexlekssaksidor finns en uppsjö av olika modeller. Vilken ska man köpa? OM man ska köpa en dvs eller ska man satsa på något annat?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dong eller naturtrogen dildo - är de nått att ha?
  • Anonym (Leksa­k) Trådstartaren
    Äldre 8 Oct 18:02
    #1

    Någon fråga till; du som har en sådan leksak. Rekommenderar du den?

    Vilken storlek ska man satsa på? Det finns allt mellan 14-25cm långa och från smal till grov som en colaburk.

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 8 Oct 22:13
    #2

    Jag har ett par stycken. Tycker om dem och använder dem ibland. Föredrar äkta vara men de är ett fint substitut när inte sambon är tillgänglig.

  • Anonym (Leksa­k) Trådstartaren
    Äldre 8 Oct 22:21
    #3
    Anonym (Tjej) skrev 2018-10-08 22:13:31 följande:

    Jag har ett par stycken. Tycker om dem och använder dem ibland. Föredrar äkta vara men de är ett fint substitut när inte sambon är tillgänglig.


    Är storleken eller materialet det viktiga när man väljer? Har du något råd att ge?
  • Anonym (Tjej)
    Äldre 8 Oct 22:47
    #4
    Anonym (Leksak) skrev 2018-10-08 22:21:42 följande:
    Är storleken eller materialet det viktiga när man väljer? Har du något råd att ge?
    Både och. Är den för stor spelar det ingen roll vilket material eller form eller funktion den har, det går inte att använda den. Jag har en som är gjord i nån sorts silikonmaterial och den känns väldigt len och fin i handen, men den funkar inte så bra i fittan, blir liksom fel friktion trots att den nog ska kännas så naturtrogen som möjligt. Har en annan av ett plastigare material som faktiskt känns bättre. Men alla gillar ju olika.
  • Anonym (.)
    Äldre 8 Oct 22:56
    #5

    Tror nästan du får prova o se vad du gillar. Det finns sjukt brett sortiment längd bredd o materialmässigt just för att folk gillar så olika. Köp från en site som har betyg på produkterna från tidigare köpare o läs deras kommentarer, jag brukar bara köpa sådana som har bra betyg. Förr köpte jag lite billigare saker, men många höll inte måttet.

    Själv gillar jag grövre dildos, gärna 15-17cm omkrets..längden är typ ideal mellan 17 o 20cm. Stort alltså, skulle gissa att de flesta gillar mindre leksaker.

    Materialmässigt gillar jag jelly eller liknande material som inte är helt stela. Jag gillar även sådana som faktiskt ser ut som en kuk.

  • Anonym (Leksa­k) Trådstartaren
    Äldre 8 Oct 23:23
    #6

    15-17cm lät väldigt grovt, jag tittar nog på mindre modell men kanske åt längden 20cm. Vill också att den ska se ut som en kuk.

    Sugpropp eller inte? Vad säger ni?

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 8 Oct 23:31
    #7
    Anonym (Leksak) skrev 2018-10-08 23:23:25 följande:

    15-17cm lät väldigt grovt, jag tittar nog på mindre modell men kanske åt längden 20cm. Vill också att den ska se ut som en kuk.

    Sugpropp eller inte? Vad säger ni?


    Jag använder mest mina i sovrummet så sugproppen kommer inte till så mycket användning där. Kan ju vara praktiskt i duschen men känns onödigt för mig.
  • Anonym (Leksa­k) Trådstartaren
    Äldre 9 Oct 09:01
    #8
    Anonym (Tjej) skrev 2018-10-08 23:31:35 följande:

    Jag använder mest mina i sovrummet så sugproppen kommer inte till så mycket användning där. Kan ju vara praktiskt i duschen men känns onödigt för mig.


    Ok, tack för det. Jag tror att det lutar åt sugpropp ändå då jag tror mig vilja använda den utan händer ibland. Typ i duschen.

    Men tyvärr i omröstningen så är det inte så många som svarat. Varken positivt eller negativt om dessa dongar. Dock har jag läst på recensioner på vissa sidor att de är bra eller mindre bra osv. Men det kan ju vara företaget som skrivit dessa tänker jag.
  • Äldre 9 Oct 09:58
    #9
    En del av dina frågor är ju liksom inte relevanta på det viset att det inte hjälper  om 99% vill ha vibrerande saker, ifall du inte gillar det. 

    Som redan nämnts är ytan viktig. En viss sort känns som sagts ovan okej torr, men fuktig så liksom nyper den fast. Vi har kastat några sådana, för de har gett min fru problem, svampliknande problem. Jag tror slemhinnorna helt enkelt blivit skadade.

    Lukten är också en sak, en del stinker plast, en del luktar gummi. Att de inte innehåller ftalater kanske man tycker är viktigt.

    Sen har vi ju om de är helt hårda eller lite mjuka, vilket man tror man föredrar, det är nog rätt olika. Naturtrogna är väl förstås lite mjuka. Men de är också mjuka på olika sätt, en del är böjbara, och en del har mest en mjuk yta.

    Och så har du längden, och diametern. Vissa gillar när den är lång, vissa gillar grova, andra vill absolut inte ha grov.

    Om den är ådrig eller inte - om de har ådror kan de skava mot bäckenbenet, har vi insett, även om materialet i sig är ganska mjukt. Allra helst om dildon är grov. Men vissa gillar nog att känna ådrorna.

    Sugkopp har nämnts, men ifall den har vibrator eller inte är ju också en fråga. Med vibrator kan den ju användas lite mer, kanske - samtidigt som många inte vibrerar speciellt mycket. De med vibrator är väl per automatik lite hårdare, och inte fullt så naturtrogna.

    Ja, det är väl vad jag kommer på nu, även om det inte handlade bara om naturtrogna saker. Kontentan bli ju att man nog måste bestämma sig för en del parametrar för att krympa ner antalet möjliga objekt. På amazon.com finns ganska många recensioner, det kanske du redan sett. Man måste ju inte köpa dem där bara för att man läser där.
  • Äldre 9 Oct 10:16
    #10

    Finns så mycket olika åsikter.....

    Jag använder ofta dildo på min fru när jag smeker eller slickar henne samtidigt.

    Hon tycker inte alls om vibrerande leksaker.
    Hon vill inte ha nån bamse - tidvis har vi använt en glasdildo som väl är något mindre än en normalkuk, just nu använder vi en naturtrogen dildo lite större än min (normala) kuk. Jag har köpt nån större nån gång - men den ville hon inte ens testa!

    Silikon är överreklamerat - helt enkelt dåligt glid som kan få det att svida.

    Att den är naturtrogen är nog mera mitt val eftersom jag tänder på känslan av att se en kuk i henne.

Svar på tråden Dong eller naturtrogen dildo - är de nått att ha?