• Magnusw32

    Dom ringer inte o bokar in mig för igångsättning!

    Är i vecka 42, bf+13 och idag skulle de ringa för att boka in mig för igångsättning imorgon eller på onsdag enligt min bm som jag var på sista besök hos förra veckan. Jag ringde de själv runt 12 idag för att de inte ringt mig. Koordinatorn sa att hon eller personalen på avd skulle ringa mig för mer info,men de har inte gjort detta än. Alltså jag blir tokig,känns som man blir totalt ignorerad. Har dessutom förlossningsrädsla så den här väntan gör inte det hela bättre. Har haft ont och ett tryck neråt i ca 5 timmar nu och känner mig helt gråtfärdig och vågar inte ringa förlossningen igen för det känns som att de kommer tycka att jag e hysterisk. Va hade ni gjort?

  • Svar på tråden Dom ringer inte o bokar in mig för igångsättning!
  • viseversa

    Men ring och ryt ifrån. Säg att detta inte är okej beteende och att du är rädd och ensam. Och vill veta NU vad som ska hända och NÄR!

  • Magnusw32
    viseversa skrev 2018-10-08 18:08:28 följande:

    Men ring och ryt ifrån. Säg att detta inte är okej beteende och att du är rädd och ensam. Och vill veta NU vad som ska hända och NÄR!


    Min sambo kom hem nu och jag bara brast så han ska ringa snart och kolla va de håller på med. Trycker på allt mer neråt och har såna smärtor i ryggen. Säkert blandat med lite stress som jag är i nu...
  • Trippelmamma76

    Men det är väl bara förlossningen som är på väg att starta naturligt? Det är väl dessutom hög tid för det. Ta du det bara lugnt så ska du se att det kommer vanliga värkar snart.


    Magnusw32 skrev 2018-10-08 19:03:57 följande:

    Min sambo kom hem nu och jag bara brast så han ska ringa snart och kolla va de håller på med. Trycker på allt mer neråt och har såna smärtor i ryggen. Säkert blandat med lite stress som jag är i nu...


  • Magnusw32
    viseversa skrev 2018-10-08 18:08:28 följande:

    Men ring och ryt ifrån. Säg att detta inte är okej beteende och att du är rädd och ensam. Och vill veta NU vad som ska hända och NÄR!


    Min sambo kom hem nu och jag bara brast så han ska ringa snart och kolla va de håller på med. Trycker på allt mer neråt och har såna smärtor i ryggen. Säkert blandat med lite stress som jag är i nu...
    Trippelmamma76 skrev 2018-10-08 19:45:33 följande:

    Men det är väl bara förlossningen som är på väg att starta naturligt? Det är väl dessutom hög tid för det. Ta du det bara lugnt så ska du se att det kommer vanliga värkar snart.


    Jag hoppas att det är det som e på g.

    Tack för ditt svar:)
  • Orkide

    Vad tråkigt bemötande du fått. Hoppas att du får komma in snart och att du får en bra förlossnibg. Jag själv har varit väldigt smärträdd under mina förlossningar och så länge du är öppen med dina rädslor så kommer de att bemöta de och hjälpa dig.

    Lycka till nu och uppdatera gärna

  • Magnusw32
    Orkide skrev 2018-10-08 21:41:59 följande:

    Vad tråkigt bemötande du fått. Hoppas att du får komma in snart och att du får en bra förlossnibg. Jag själv har varit väldigt smärträdd under mina förlossningar och så länge du är öppen med dina rädslor så kommer de att bemöta de och hjälpa dig.

    Lycka till nu och uppdatera gärna


    Tack!

    Dom ska återkomma imorgon med tid för igångsättning sa dom när min sambo ringde. Nu har smärtan börjat släppa lite så jag ska passa på att försöka få lite sömn om det drar igång igen.
Svar på tråden Dom ringer inte o bokar in mig för igångsättning!