• Äldre 8 Oct 18:52
    3176 visningar
    2 svar
    2
    3176

    Ett tredje missfall

    Hej

    Är gravid igen för tredje gången på 12 månader, båda dem andra gångerna har det slutat i MA tidigt i graviditeten. Nu sitter jag här och känner mig inte det minsta glad för jag kan inte komma över känslan av att det blir ett tredje...
    Jag har tre barn sen innan så jag vet att jag kan bära ett barn. Tyvärr är jag äldre nu, min yngsta är 6,5 år.

    Är det lönt att hoppas eller bara vänta ut tiden tills det vul?

  • Svar på tråden Ett tredje missfall
  • Anonym (A)
    Äldre 8 Oct 19:10
    #1

    Beror på hur du känner. Vilket som känns bäst för dig helt enkelt. Jag har förlorat 4 graviditeter (och har inga levande barn...) och vid första var jag jätteglad och det fanns inte i mina tankar alls att det skulle gå som det gick. Blev helt förstörd. Vid andra graviditeten kunde jag inte glädjas och kände nästan att jag inte ville ha barnet ens. Som en försvarsmekanism (för jag ville givetvis ha barnet och blev jätteledsen när jag fick missfall igen). Tredje försökte jag tänka positivt kring och var faktiskt glad och hoppades, och utgick från att det skulle gå bra denna gången! Med fjärde graviditeten noterade jag knappt ens att jag var gravid. Blev såklart glad när jag plussade men sen var det som att jag "glömde bort" det och knappt tänkte på graviditeten alls. Blev liksom likgiltig och inställd på att graviditeten bara var tillfällig - igen, och att det inte skulle bli något barn den gången heller. Och det blev det ju inte heller. Blev ledsen även vid fjärde missfallet såklart men inte på samma sätt som vid de andra... Känns som jag blivit van vid att genomgå missfall tyvärr.

  • Anonym (ABC)
    Äldre 11 Oct 17:08
    #2

    Har precis blött ut mitt tredje missfall och allt känns som hopplöst! Jag har dock ett barn sen innan, hade ett missfall innan det barnet föddes och har nu haft två i rad. Innan senaste missfallet kunde jag inte alls glädjas åt att vara gravid, gick bara och väntade på att det skulle gå åt pipan.

Svar på tråden Ett tredje missfall