• Töntig

    Vet inte hur jag ska kunna stressa mindre

    Hej,

    Är gravid i vecka 19 o har ont i magen nästan varje eftermiddag/kväll vilketjag tror beror på stress. Dom få lugna dagar jag har så har jag inte ont så det känns som en rimlig orsak.

    Problemet är att jag inte vet hur jag ska kunna stressa mindre. Jag måste lämna min 2 och 3-åring på förskolan på morgonen eftersom min man börjar jobba så väldigt tidigt. Efter det måste jag dumpa hunden hos dagmatten en exakt tid vilket gör att inget innan får strula (lätt att det strular en del med två småbarn). Sen kör jag rätt långt till jobbet, ofta ganska mkt kö. Har jag nåt möte direkt på morgonen kan detta bli extremt stressigt. Ofta stressar jag sen mer eller mindre hela dagen på jobbet, iaf i perioder, för att hinna allt. Skyndar mig hem för att hämta på förskolan eftersom jag bara jobbar 75% så blir det innan mannen skulle kunna hämta. Sen resten av livet som mat, städ, tvätt etc.

    Är alltså inte stressad av nån speciell orsak utan av livet i allmänhet. Några tips?! Känns inte bra med tanke på graviditeten. När jag inte är gravid hanterar jag stress på ett mkt bättre sätt o min kropp säger inte ifrån som den gör nu.

Svar på tråden Vet inte hur jag ska kunna stressa mindre