• Izza79

    Träning när ?

    Min sambo vill gärna komma igång med sin träning. Och självklart tycker jag att han ska få till det... kruxet är att han vill lägga det 2 gånger i veckan pus en dag på helgen. Han jobbar 7-16 varje dag och vill alltså ta 2 kvällar el 2 eftermidagar i simhallen el springa (brukar ta ca 1h 1/12 h med ombyte,uppvärmning,träning mm)

    Saken är att då blir det 2 kvällar åtminstone hemma till ca 17:30/18:00/18:30.

    Då får jag ta alla lämningar på morgonen samt hämtingar,matlagning mm.

    Även när jag slutar sent.

    Känner att det inte känns ok. För jag behöver även tid tid till mitt pluggande. Som knapt hinns med.

    Vi har barn i fsk alltså små.

    Han säger att det blir ju innom arbetstid till 17....men han jobbar ju inte 8-17 utom 7-16...så jag fattar inte hur han menar med det.

    Sen sa jag om han kunde efter 20 så kan man iaf få lite avlastning med kvälls rutiner. För det är inte lätt att ta varje morgon innan jobb två ungar själv 5 dagar i veckan. Han drar ju innan 06.30.

    Så några tips på hur man kan få lägga upp träning.

  • Svar på tråden Träning när ?
  • Anonym (A)

    Träna innan han går till jobbet eller träna efter middagen.

    Varför medvetet göra dagarna längre för de små barnen..

    Vill han träna får han göra det efter, känns inte som att det skulle vara svårt att kunna förstå.

  • Studentpappa

    Träna när ungarna sover, springa kan man ju göra överallt. På helgen kliver man upp tidigt och tränar när familjen sover och kommer hem lagom till frukost. Jag vill ju dock träna mer än två ggr i veckan, jag tycker inte det är några som helst problem att sambon är iväg två ggr i veckan. Att hon tränar överväger det utan problem, det för med sig mycket gott.


    Ride it like you stole it
Svar på tråden Träning när ?