• Sommarhopp

    Starkare plus på eftermiddagarna?

    Finns det några solskenshistorier eller är även det här försöket dömt på förhand? 
    Jag och min man har försökt i flera år att få barn utan ett endaste plus och är oförklarligt barnlösa. Sen började vi med IVF och på tre återföringar har det blivit tre plus! Men de första två blev tyvärr missfall och jag är rädd att även det här kommer bli det. Mina gravtester är jättesvaga på morgonen, men starka på eftermiddagen, för att nästa morgon vara jättesvagt igen. Jag kan inte förstå varför det blir såhär. Det borde vara som högst koncentration på morgonen när jag inte varken druckit eller kissat på hela natten. 
    Någon som varit med om något liknande där det ändå gick bra? Eller som iallafall har någon teori om vad det kan bero på? 

  • Svar på tråden Starkare plus på eftermiddagarna?
  • UndrandeSökare
    Sommarhopp skrev 2018-10-09 08:41:40 följande:

    Finns det några solskenshistorier eller är även det här försöket dömt på förhand? 

    Jag och min man har försökt i flera år att få barn utan ett endaste plus och är oförklarligt barnlösa. Sen började vi med IVF och på tre återföringar har det blivit tre plus! Men de första två blev tyvärr missfall och jag är rädd att även det här kommer bli det. Mina gravtester är jättesvaga på morgonen, men starka på eftermiddagen, för att nästa morgon vara jättesvagt igen. Jag kan inte förstå varför det blir såhär. Det borde vara som högst koncentration på morgonen när jag inte varken druckit eller kissat på hela natten. 

    Någon som varit med om något liknande där det ändå gick bra? Eller som iallafall har någon teori om vad det kan bero på? 


    Jag skulle föreslå att du tar blodprov och mäter hcg istället, det är mycket säkrare än urinstickor.

    Man kan köpa blodprovsremisser själv på Blodkollen.se och Werlabs.se

    Hcg ska dubblera sig varannan dag om allt är normalt.
  • Kelsson1

    Jag kan inte minnas att testen blev mycket svagare nästa morgon men var definitivt starkare på kvällen.
    Menar nu att om jag tog ett test på morgonen och ett samma kväll så var kvällstestet starkare.
    Jag misstänker (vet inte med säkerhet) att embryot fäste på kvällen för mig och att det av den anledningen blev starkare test kvällstid. Det kan vara helt fel att det inte har något med saken att göra alls
    Håller tummarna för att det ska gå hela vägen för er!
    Men håller med tidigare svar, för att vara helt säker så är blodprov bäst. Två blodprov med 2 dagars mellanrum.

Svar på tråden Starkare plus på eftermiddagarna?