• MR Human

    Jobbigt liv just nu!

    Fy fan säger jag!

    Jag ligger i skilsmässa! Otrogen fru som svär och säger "aldrig igen" bara för att göra om det en gång till. Alla löften och och eder var totalt betydelselösa!
    Det enda svaret man fick på varje fråga var det klassiska "jag vet inte"

    Det var ett väldigt destruktivt förhållande de senaste åren och mina syskon, vänner och t om föräldrar tycker att jag ska ha tur som äntligen slipper henne och att alla kvinnor inte är som hon. Ok. så är det kanske! Jag hoppas åtminstone det!
    Men det är en klen tröst nu när man har sina två barn varannan vecka och det är totalt tomt hemma resten av veckan. Min fd fru är lycklig med sin nya och vill att vi ska umgås för barnens skull. Jag har bett henne fara åt helvete! Jag tål inte att se människan efter alla svek!

    Jag känner mig ensam! Trots att jag har vänner och familj så känner jag mig som världens mest misslyckade man!
    jag 40 + några år. Självförtroendet är i botten! Inga speciella intressen egentligen och jobbar nästan bara med män.

    Jag börjar drömma om att träffa någon. Jag vill uppleva kärlek igen och ha någon att krama och känna att någon bryr sig!
    Ekonomiskt är allt bra, jag har råd att bo kvar i huset och behöver inte kolla på extrapriser nät jag handlar eller så men det känns så otroligt långt borta att kunna träffa någon igen! Alla mina vänner är gifta och att internetdejta på tinder etc är inte min grej.

    Jag känner mig totalt vilsen! Hur fan ska man göra för att träffa någon kvinna igen?
    Vi var tillsammans i 22 år jag om min fd.

    Tar gärna tips från andra som varit i mitt läge. Hur gjorde/gör ni? Bor dessutom i en lite mindre stad!
    Blä för det här!

  • Svar på tråden Jobbigt liv just nu!
  • Anonym (Nn)

    Vet hur det känns. Men ha inte panik, det löser sig. Ta det lugnt ett tag, hitta dig själv. Sen kan du börja tänka på ett nytt förhållande.

  • Anonym (Suck)

    Förlåt mig ts men såna här trådar gör mig verkligen EXTREMT beklämd och irriterad.
    Du har ju det hur bra som helst som har huset att bo i, bra jobb, 2 barn, bra ekonomi, av med exet, familj och vänner....

    Men ändå gnäller du och beter dig som ett offer.

    Jag personligen hade varit världens lyckligaste om jag hade EN sak av allt du har i ditt liv! Skärp dig!

  • Stampidus

    Du umgås med dina vänner såklart. Har du inga bra vänner tycker jag det är ditt fel och ingen annans.

  • Anonym (Tjejtjusaren)

    Förstår att du mår dåligt. Att dämpa besvikelsen och ensamheten genom att snabbt träffa ny kommer inte att fungera. Du behöver först bearbeta det som hänt och finna dig. Kan ta något eller några år.

  • sillson
    Anonym (Suck) skrev 2018-10-09 11:05:48 följande:

    Förlåt mig ts men såna här trådar gör mig verkligen EXTREMT beklämd och irriterad.

    Du har ju det hur bra som helst som har huset att bo i, bra jobb, 2 barn, bra ekonomi, av med exet, familj och vänner....

    Men ändå gnäller du och beter dig som ett offer.

    Jag personligen hade varit världens lyckligaste om jag hade EN sak av allt du har i ditt liv! Skärp dig!


    Jag blir irriterad på ditt svar. Kan inte någon som har två barn och bor i hus må dåligt? Han har dålig självkänsla, har nyss kommit ur ett dysfunktioellt förhållande och söker lite stöd på familjeliv för att han känner sig lite vilsen i livet. Skärp dig din barnunge!
  • MR Human
    Anonym (Suck) skrev 2018-10-09 11:05:48 följande:

    Förlåt mig ts men såna här trådar gör mig verkligen EXTREMT beklämd och irriterad.
    Du har ju det hur bra som helst som har huset att bo i, bra jobb, 2 barn, bra ekonomi, av med exet, familj och vänner....

    Men ändå gnäller du och beter dig som ett offer.

    Jag personligen hade varit världens lyckligaste om jag hade EN sak av allt du har i ditt liv! Skärp dig!


    Det där var lite onödigt sagt! Tro inte att jag är väldigt tacksam för det jag har för det är jag verkligen. Självklart har allting kunnat vara mycket värre med sjukdomar och sådana tragiska saker.

    Jag resonerade som du gör nu tidigare också! Hade någon kompis till mig sagt att hans fru varit otrogen hade jag direkt sagt åt honom att dumpa slampan! Förlorar du en står dig tusen åter! Ha lite självrespekt människa! osv osv. Alla klicheér du kan tänka dig.
    Det var innan jag var med om det själv och smärtan om vad otrohet och svek och lögner kan göra med en människa. Det är så lätt att döma och säga åt andra vad dom ska göra så jag förbiser ditt svar!
Svar på tråden Jobbigt liv just nu!