• Äldre 9 Oct 16:12
    1143 visningar
    3 svar
    3
    1143

    Pappan ringer ej dottern!

    Jag vet inte riktigt om detta är rätt tråd att lägga detta i eller inte. Men jag har en dotter som jag har delad vårdnad med hennes pappa. Hon har träffat sin pappa max 2 gånger under en 2.5års period. Han ringer henne sällan och hon själv ringer honom inte. Jag kan ju liksom inte tvinga henne. Nu fyllde hon 12år den 8 oktober, alltså i går. Han hade skickat ett kuvert med 500kr rill henne. Men det som retar mig är att han inte ringde mig. Inte ett ljud hörde vi, ej heller något sms. Bryr han sig så lite om henne eller varför gör han så. Hon har kontakt med sin farmor en gång varje månad. De ringer till varandra men de pratar aldrig om pappan. Dottern och jag pratar heller aldrig om pappan hemma. Vill hon nämna honom så får hon göra det själv. Jag har lovat att vi ska åka och hälsa på farmor över en helg. Pappan bor på samma ort. Men hon vill bo hos farmor och själv vill hon inte åka. Då hon vill ha mig i närheten om de skulle vara något. Om det är så att hon träffar på pappan och det skulle vara något som hon inte känner sig nöjd med. Gör ju som sagt allt föe lin dotter då hon betyder mest av allt för mig.

    Dotters biologista farfar bor också på samma ort. Men han vet inte ens om att han har ett barnbarn. Då hennes pappa har tagit avstånd från honom sen 12-15år tillbaka. Hon har nu börjat att fråga om honom och jag vet hans namn och att han lever. Hon vill ju träffa honom, men ska hon själv skriva ett brev till honom eller jag ska kontakta honom.

    Det är rätt många olika situtioner som rör sig i mitt huvjd och även i dotters huvud.

    Tips på hur jag ska göra med allt mottages gärna..

  • Svar på tråden Pappan ringer ej dottern!
  • Thomas­W
    Äldre 9 Oct 17:14
    #1

    Fimns väl inget himder att hon träffar farfar

    Bara för att pappa är korkad

  • Anonym (mmmm)
    Äldre 9 Oct 17:19
    #2

    Tycker du inte behöver göra mer än du gör. Snart är hon tonåring och kan kontakta vem hon vill. 

    Sen kan jag väl undra varför pappan tagit avstånd från farfar, vad har farfar gjort? Övergrepp, misshandel? Jag menar, det är ju rätt viktigt att veta att det är en person som inte kommer göra din dotter något om de skulle umgås. 

  • Anonym (Elin)
    Äldre 9 Oct 17:26
    #3

    Vad gäller farfarn tycker jag att du kan kontakta honom och berätta för honom att han har ett bsrnbarn och fråga om barnbarnet kan kontakta honom.

    Vad gäller pappan så är det väl inte så mycke att göra om inte dottetn ber dig om något.. Fint att hon har kontakt med farmor och låter ju trevligt att hon vill hälsa på där tillsammans med dig. Det behöver ni inte alls blanda in pappan i utan det är ju bra om relationrn med fatmor handlar just om farmor och ingen annan.

    Det man kan göra (betoende på hur du tolkar/upplecer din dotter) är att vid något tillfälle fråga om hon vill prata om situationen med pappan, så att hon vet att det inte är tabu på nåt sätt och att du finns där för prat om hon vill.

Svar på tråden Pappan ringer ej dottern!