• Xzavier

    Radiotjänst

    Hej. Det finns säkert ett dussin liknande trådar men jag hittar ingen.

    Hur som helst, Radiotjänsten skickade brev till mig med ett inbetalningskort när jag var inneboende hos svärföräldrarna. Som vanligt sket jag i att betala dessa eftersom jag varken har tv eller mottagare.

    Idag när jag kom hem ser jag att jag fått 2 brev från kronofogden där sökande är Radiotjänst! Hur kan de skicka ärendet till Kronofogden utan att ta reda på ifall jag har tv och mottagare? Hur ska jag göra nu? Vore evigt tacksam för svar.

  • Svar på tråden Radiotjänst
  • Anonym (mmmm)

    Kan du bevisa att du var inneboende hos dem och de betalade sin räkning så borde väl det räcka? Dvs att ni var ett och samma hushåll? 

  • Xzavier

    Jag fick breven idag och de hade stängt för dagen. Jag kommer prova att ringa dem imorgon. Hur kan dem ha rätten att skuldsätta människor utan att man skriver på någonting?

  • snabbköpskassörskan

    Ja, men du kontaktade alltså inte dom efter första fakturan, och bestred den?

    Sedan tror jag att bolag brukar skicka ut någon påminnelse innan det går till kf, har du inte fått någon sådan?

  • Xzavier

    Jag bestred inte första fakturan eftersom jag var helt säker på att de inte skulle skicka fler, vad jag minns fick jag ingen påminnelse.

  • Xzavier

    Absolut! Det tänker jag göra. Ville bara egentligen ha lite kött på benen innan jag ringer dem, ifall de frågar mig udda frågor eller liknande.

  • Jamesdio

    Oavsett vad de säger när du ringer är det viktigt att du skriver på att du tagit emot brevet från kronofogden och du MÅSTE bertrida fordran. Annars kan det gå till utslag och betalningsanmärkning ändå.

  • Xzavier
    Jamesdio skrev 2018-10-10 08:24:05 följande:

    Bestrida ska det stå. Gör det skriftlig till kronofogden.


    Jag fick inget brev från KF som jag skulle skriva på och skicka in.. jag har nu både ring Radiotjänsten och KF. Båda ville ha ett mejl där jag skulle argumentera om VARFÖR jag inte ska betala vilket jag gjort nu. Radiotjänsten påstår att de haft en kontrollant hos mig redan i mars där JAG skulle sagt att jag hade en TV. Vilket skitsnack! Jag var inte ens hemma det datumet!
Svar på tråden Radiotjänst