• Anonym (.)

    Jag vill ha mina böcker och min spelkonsol

    Hej!

    Jag har förflyttas till ett skyddad boende med skyddade personuppgifter.

    Jag har mina böcker och spelkonsol kvar i mitt hem. Eftersom de bad mig att lämna allting och endast ta med mig kläder, så gjorde jag så.

    Men i eftertanken kan man ju köpa nya kläder. Så jag borde istället ha packat mina böcker och konsolspel som prioriterings ett.

    Mina böcker och kanske spelkonsol kommer kanske i försvinnandet annars. Och det är ju ingenting man kan ta tillbaka senare. Men kläder känner jag att jag skulle kunna köpa nya. Så att ta med mig så mycket kläder som jag gjorde, var nog ingen bra idé. Tänker jag i efter hand.

    Vad skall jag göra?

    Det känns så onödigt att skicka iväg en personal för att hämta spelkonsol och böcker. Även om min terapeut sagt att man har en sådan rättighet och personalen är bl.a till för sådana ärenden. Så kan jag inte bara gå till en personal i boendet och fråga om de kan åka iväg till min familj och hämta dessa saker. För jag vet att för utomstående är det onödiga saker, men för min del är det någonting.

    Speciellt spelkonsolen, eftersom jag inte tror att man tillverkar den typen av spelkonsolen längre.

    Jag vet inte vad jag skall göra.

  • Svar på tråden Jag vill ha mina böcker och min spelkonsol
  • Anonym (Fråga)

    Fråga. Du ska kunna få dina saker. Lom det inte har gått alldeles för lång tid.

  • Glinda från Oz

    Om du har rätt i att få dina saker och skiter i det får du skylla dig själv.

  • Anonym (C)

    Det är inte alls konstigt att du saknar dina böcker och din spelkonsoll. Jag spelar inte själv och tycker inte att sådant är roligt men jag förstår ju ändå att en sådan sak kan vara betydelsefull för någon annan. Be någon att hämta dem åt dig!

  • Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2018-10-10 05:00:38 följande:

    Det är inte alls konstigt att du saknar dina böcker och din spelkonsoll. Jag spelar inte själv och tycker inte att sådant är roligt men jag förstår ju ändå att en sådan sak kan vara betydelsefull för någon annan. Be någon att hämta dem åt dig!


    Jag är väl kanske inte heller särskilt spelfantast av mig.

    Men det kan vara kul att spela om man får gäster hemma. Så det är mest underhållande när man har kamrater på besök.

    Samtidigt är det en spelkonsol som inte tillverkas idag. Men är fortfarande omtyckt av många.

    Eftersom den inte tillverkas, så är det en föremål för mig som jag är rädd om.

    Tror du verkligen jag kan begära om att någon eller några personal skall hämta ''små'' saker?

    Om man skulle hämta alla böcker, så kanske det skulle behövas en del papperskasse och dessutom släppa dessa saker till mig. Det känns så elakt ifrån min sida. Som om jag är någon form av bortskämd människa eller något.

    Jag känner mig väldigt oförskämd. Men visst, jag skall fråga lite försiktigt och se om det finns något intresse för de att hämta. Om det inte är för mycket begärt.

    Tack för ditt inlägg! :)


  • Anonym (mm)

    Bara fråga. "när jag skulle åka hit i all hast tänkte jag inte så mycket på vad jag skulle packa. Nu saknar jag några av mina saker, och jag oroar mig över vad som kommer hända med sakerna. Kan ni hjälpa mig att ta hit dem?" 

    Nåt sånt? 

  • Anonym (Jenna)

    Såklart ska du fråga personalen om hur du kan gå tillväga för att få tag i dina saker! Dock så är jag osäker på om de verkligen kan gå in i ert gemensamma hem och plocka ut grejer utan medgivande från den som du bott ihop med? Personalen på boendet vet ju inte vad som är ditt eller hens saker?

  • Anonym (A)
    Anonym (Jenna) skrev 2018-10-10 08:46:17 följande:
    Såklart ska du fråga personalen om hur du kan gå tillväga för att få tag i dina saker! Dock så är jag osäker på om de verkligen kan gå in i ert gemensamma hem och plocka ut grejer utan medgivande från den som du bott ihop med? Personalen på boendet vet ju inte vad som är ditt eller hens saker?
    Just så
  • Anonym (micke)

    det var ju en stressad situation när du fick besked att packa.
    Klart du skall kunna få dom att hämta konsolen och rimliga mängder böcker.

  • Anonym (Do it)

    Självklart ska du fråga personalen, det är ju saker som är viktiga för dig. Det värsta som kan hända är att de säger nej. Men frågar du inte så får du ju aldrig veta.

Svar på tråden Jag vill ha mina böcker och min spelkonsol